معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز چهارشنبه در آیین افتتاح یک واحد مرغداری در روستای پوزگاه بخش ریگ  بندرگناوه افزود: شهرستان گناوه از فعال ترین واحدهای دامداری برخوردار و ۲۵ درصد جوجه‌ریزی استان بوشهر را برعهده دارد.

افشین قطبی اظهارداشت: از مجموع ۳۷ واحد مرغداری گناوه  ۳۶ واحد فعال و ۹۵ درصد نسبت به واحدهای استان بالاتر است.

وی گفت: درصد فعالیت واحدهای مرغداری در استان بوشهر کم نیست و ۸۵ درصد آنان فعال است اما قابلیت‌های موجود در گناوه نشان می‌دهد که می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر افزود: یک کارخانه کشتارگاه ه طیور و یک واحد جوجه کشی یک روزه در شهرستان گناوه در دست احداث است که با اتمام آنها گام بزرگی در رونق این صنعت و اشتغال‌زایی برداشته و چرخه تولید گوشت سفید تکمیل خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: این شهرستان با دارابودن ۳۶ واحد مرغداری فعال سالانه پنج میلیون و ۳۱۶ قطعه جوجه‌ریزی میکند و رتبه دوم استان بوشهر را در این زمینه دارا است.‌

امان الله حیدری افزود: سی و هفتمین واحد مرغداری گوشتی شهرستان گناوه با ظرفیت ۳۰ هزا قطعه و سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی گفت: سرمایه ثابت این واحد مرغداری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و میزان سرمایه درگردش آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با مشارکت بانک ملی و آورده سرمایه‌گذار ۳۶ میلیارد ریال است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.