به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا خدری در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با گرامیداشت پیش رو بودن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی اظهار داشت: با شناختی که از ملت عزیز ایران سراغ داریم، قطعاً مردم عزیز و همیشه در صحنه، در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز به شکرانه این نعمت الهی و معنوی، حضوری پرشورتر و باشکوه‌تر از گذشته در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مردم بار دیگر دشمن را مأیوس و ناامید خواهند کرد گفت: شرایط امروز منطقه، پیروزی‌های چشمگیری را برای جبهه حق رقم‌زده است و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، یک بخش و ضلع مهمی است که در این پیروزی‌ها تأثیر و نقش فراوانی دارد.

خدری اضافه کرد: با استناد به فرمایشات رهبر انقلاب استقامت ملت ایران و وحدت ملت ایران را دو پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن است که این دو مؤلفه در واقع «اقتدار ملی» را رقم می‌زند و این حضور باشکوه مظهر اقتدار ملی می‌شود.

خطیب جمعه چغادک بر ضرورت انتخاب نماینده خوب تأکید کرد و بیان داشت: ملاک حضرت امام (ره) در مورد انتخابات مجلس این بود که می‌فرمود؛ مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید، و مرحوم مدرس از نگاه رهبری خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب، تهدید، تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: یک نماینده خوب، چنین نماینده‌ای است، نه کسی که از تهدیدها بترسد و جا بزند، نه کسی که برای چند تا امتیاز و به طمع مال دنیا تطمیع شود و نه کسی که به‌راحتی فریب بخورد.

خدری بیان کرد: نماینده خوب دارای ویژگی‌های ازجمله داشتن صداقت، بصیرت و بینش سیاسی، استعمارستیز بودن و دغدغه استقلال و پیشرفت کشور داشتن، شجاعت داشته باشد.

وی تصریح کرد: نماینده خوب، نماینده‌ای است که تهدیدها در او تأثیر نکند، ساده‌زیست باشد و به خاطر ثروت تطمیع نشود، مردمی و داشتن روحیه خدمت به خلق خدا از ویژگی‌های یک نماینده خوب است.

خدری گفت: باید تلاش و بررسی کنیم و نماینده خوب را تشخیص دهیم و نمایندگان کارآمد و کار بلد و انقلابی و دغدغه مند نسبت به مردم و نظام به مجلس بفرستیم تا مجلس جایگاه واقعی خودش را دوباره پیدا کند و در رأس امور قرار گیرد و بتواند برای معضلات و چالش‌های کشور برنامه‌ریزی کند و آن‌ها را حل کند که به تعبیر رهبری، اگر انتخاب ما یک انتخاب قوی و درست باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور قابل‌حل است.

وی گفت: داشتن صداقت، بصیرت و بینش سیاسی، استعمارستیز بودن و دغدغه استقلال و پیشرفت کشور داشتن، شجاعت داشته باشد و تهدیدها در او تأثیر نکند، ساده‌زیست باشد و به خاطر ثروت تطمیع نشود، مردمی و داشتن روحیه خدمت به خلق خدا از ویژگی‌های یک نماینده خوب است.

خدری در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی پیرامون اصل حضور در انتخابات گفت: متأسفانه برخی در داخل کشور و درون نظام سخنانی در مورد انتخابات می‌گویند که باعث سوءاستفاده دشمنان ملت می‌شود، رسانه دشمن همیشه تلاش کرده است تا حقایق مربوط به ما را وارونه جلوه دهد.

امام‌جمعه چغادک اظهار داشت: در مورد انتخابات همه باید باعث دلگرمی مردم برای حضور در انتخابات شوند نه اینکه سخنان دشمن شاد کن بر زبان بیاورند، مردم ما قطعاً نمی‌پذیرند که شخصی با همین انتخابات در کشور مسؤولیتی گرفته باشد و هر جا که به نفعش نیست علیه فرایند انتخابات موضع‌گیری کند.

وی ادامه داد: رهبر عزیز انقلاب با ناراحتی هشدار دادند به این افراد که آسیاب دشمن را تقویت نکنند، بیش از هفت هزار نفر تاکنون برای انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند ولی عده‌ای از مدعیان پوچ اندیش بازهم شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند و مردم را نسبت به اصل انتخابات دلسرد می‌کنند، بعضی از افراد متأسفانه به‌دروغ گفتن عادت کرده‌اند و در مورد انتخابات هم به‌دروغ سخنانی می‌گویند که باعث دلسردی مردم شود.

امام‌جمعه چغادک خاطرنشان کرد: مردم را شما دلسرد کرده‌اید نه اینکه از اصل نظام دلسرد باشند، مردم از مسئول ناکارآمد و کار نابلد نه از اصل انقلاب و نه از فرایندهای قانونی نظام خسته و دلسرد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1347475
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.