اشکان دشمن زیاری روز سه‎شنبه در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: دلیل عمده پیشتازی امارات در این رکوردها وجود سازه‎های بزرگ ساخته شده در این کشور است.

وی بیان کرد: شمار قابل توجهی نیز رکورد در سال جاری ثبت شده‌است که پس از دریافت گواهی نهایی اطلاع رسانی لازم پیرامون آن صورت خواهد گرفت که عمده این رکوردها در موسیقی، ورزش،حافظه و استعدادهای خاص است.

دشمن زیاری ادامه داد: ثبت رکوردها در کتاب گینس از ۶۰ سال پیش کلید خورده و تاکنون ۶۰۰هزار رکورد در این کتاب ثبت شده‌است.

وی یادآور شد: نخستین رکورد ثبت شده از ایران در کتاب رکوردهای جهان مربوط به امپراطوری هخامنشی است از مجموع ۱۱۲ میلیون جمعیت جهان در آن زمان ۴۴ درصد آن در حدود ۴۹.۵ میلیون نفر در کشور ایران زندگی می‌کردند.
دشمن زیاری ادامه داد: ۲ رکورد آخر ثبت شده ایرانیان در کتاب گینس نیز مربوط به دکتر مرتضی جاوید و اشکان دشمن زیاری است که همزمان با حضور در دفتر گینس در بخش آفریقا و آسیا در شهر دبی حکم جهانی را دریافت کردند.
وی یادآور شد: رکورد مرتضی جاوید  ظرف مدت ۲ دقیقه بیشترین تاریخ تولد و اسم را حفظ کرده و توانسته رکورد آلمانی‎ها را در این زمینه بشکند و رکورد دشمن زیاری در بخش شکستن اجسام سخت است.

وی یادآور شد: علی دایی از لحاظ شمار گل‎های زده، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از لحاظ بیشترین مسافت پرتاب توپ با دست، فرش، زعفران، پسته، زیره، زرشک، از جمله‎ ظرفیت‎های قابل توجه ایرانی‎ها برای ثبت رکوردهای جدید در گینس است.
دشمن زیاری ادامه داد: ثبت محصولات یاد شده در کتاب گینس باتوجه به بازدیدهای روزانه ده‌ها میلیون نفری از سایت گینس بدون شک می‎تواند به رونق بازار صادراتی آنها در کشورهای مقصد نیز کمک‎ کند.
وی گفت: در استان بوشهر نیز با توجه به شاخصه یک میلیون اصله نخل برای ثبت بزرگ‎ترین نخلستان در دنیا این استان می‎تواند نخستین استان دارای ثبت رکورد در این شاخص باشد.
دشمن زیاری ادامه داد: بزرگ ترین چاه سنگی دیگر ظرفیت استان بوشهر برای ثبت در کتاب رکوردها است که تحقق آن نیازمند جمع‌آوری مستندات مورد نیاز در این زمینه است.
وی اظهار داشت: کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، افغانستان، عراق تاکنون رکوردی در کتاب گینس ندارند و در این زمینه با ارتباطات و سفری که به این کشورها برنامه‌ریزی شده پیگیری لازم برای عهده‎دار شدن مشاوره و پیگیری رکوردهای آنها برای ثبت در کتاب گینس به مرکزیت ایران در برنامه کاری یکسال آینده مسئول ثبت رکوردهای گینس در ایران قرار گرفته‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.