عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان اطلاعات لازم در مورد ویروس کرونا را منتشر کرد و باید با همکاری دستگاه‌های مسئول همه تدابیر لازم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به استان اندیشیده شود.

وی با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد کرونا بیان کرد: یکی از اصول مهم برای مقابله با این ویروس، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، ضمن اینکه اطلاع رسانی و آموزش صحیح در مورد این بیماری و آگاه سازی جامعه ضروری است.

استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر، دستگاه‌های مربوط از جمله بنادر، گمرک و دریابانی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به این استان ضمن کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی باید با ماموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در همین ارتباط در جزیره خارگ با توجه به وجود شناورهای خارجی باید به صورت ویژه کنترل‌های لازم صورت گیرد.

گراوند گفت: علاوه بر صدا و سیما که باید در زمینه تهیه برنامه‌های آموزشی در مورد ویروس کرونا اقدام کند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم باید تدابیر لازم در مورد اطلاع رسانی و آموزش مقابله با این ویروس را بیاندیشند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا نباید مطالبی که موجب نگرانی مردم می‌شود را بیان کنند اما پنهان کردن این بیماری در جامعه هم صحیح نیست برهمین اساس انجام اقدام‌های پیشگیرانه و برنامه‌های بهداشتی و اطلاع رسانی درست ضروری است.

وی یادآور شد: رسانه‌های استان بوشهر از فضای مجازی برای اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن استفاده کنند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان راه‌های انتقال ویروس کرونا به استان را بست، گفت: در موضوع مربوط به سلامت مردم هیچ کوتاهی پذیرفتنی نیست و حفظ سلامت مردم رسالت مهم همه مدیران و مسئولان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.