بابک دین پرست  سه شنبه در بازدید از این طرح افزود:  این طرح که  به  وسعت  بیش از ۳ هزار هکتار  در قالب مزارع ۵۰ هکتاری اجرایی می‌شود مشکلاتی در زمینه تامین برق ، معارض ، تسهیلات و بهره برداری از زمین دارد که در نشست روز پنجشنبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر بر روی آنان بحث و تبادل نظر  و مصوبه‌هایی اتخاذ تا مشکلات سر راه سرمایه‌گذاران بطور کامل مرتفع شود.

وی اظهارداشت: حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران این طرح مهم و بزرگ کشور ضرورت دارد و باید مشکلاتی که گریبانگیر آنان می‌شود  در رفع آنان همت مضاعف شود.

وی گفت: این طرح جنبه اشتغال زایی و ارز آوری برای کشور دارد و سرمایه‌گذارانی که در این طرح سرمایه خود را هزینه می‌کنند نباید درگیر مسایل و مشکلات شوند و باید دست به دست دهیم و به آنان براساس موازین قانونی کمک کنیم.

دین پرست اظهارکرد: برای برطرف کردن مشکل آنی تامین  برق این طرح یک برنامه کوتاه مدت و موقت و سپس برای ایجاد  پست دائم با همکاری دستگاههای مرتبط برنامه‌ریزی شود.

معاون  اقتصادی وزیر کشور افزود:  تشکیل یک گارگروه تخصصی متشکل از بخش دولتی و خصوصی می‌تواند کمک شایانی در حل مشکلات این طرح کند .

وی بر استفاده از ظرفیت و بکارگیری مردم روستاهای در جوار این طرح تاکید کرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: طرح مجتمع پرورش میگوی رودشور شمالی بندر ریگ گناوه توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در مساحت حدود ۳۲ هکتار در دست اجرا است.

عباسعلی زنده بودی افزود: این طرح از بزرگترین طرح‌های آبزی کشور است که به ۴۶ متقاضی  واگذار شده است.

وی اظهارداشت: متقاضیان در قالب تشکیل اتحادیه با شیلات قرارداد منعقد کرده اند و ۱۰۰ درصد هزینه‌های زیرساخت آن را بخش خصوصی برعهده دارد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این طرح یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد.

معاون اقتصادی وزیر کشور در سفر خود به شهرستان گناوه از ۲ طرح دیگر اقتصاد مقاومتی بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل سرمایه‌گذاران آنان قرار گرفت.

وی گفت: طرخ کشتارگاه صنعتی طیور گناوه نیاز به متمم تسهیلات دارد که در این زمینه پیگیری با  معاون وزیر تعاون برای  تامین اعتبار مورد نیاز  این طرح و دیگر طرح‌های مشابه در کشور انجام شد.

وی اظهارداشت: امیدواریم این طرح در اولین فرصت تکمیل و به بهره‌برداری و وارد چرخه تولید شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.