حجت‌الاسلام  سید رضا تقوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: این میزان پرداخت زکات در سالجاری نسبت به ۴۰۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.   

وی بیان کرد: براساس تصمیم شورای عالی زکات ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به امور فقرا  و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هراستان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع‌آوری شده است هزینه می‌شود.

تقوی ادامه داد: یک ریال از زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در جای دیگر کشور هزینه نخواهد شد بلکه با نظر شورای زکات استان در همان منطقه که زکات جمع آوری شده است هزینه می شود.

رئیس شورای زکات کشور گفت: اگر بخواهیم زکات رشد و آمار زکات دهنده بالا برود باید کشاورزی پر رونقی داشته باشیم چرا که از این ۹ قلمی که در حوزه زکات است ۷ قلم آن در حوزه کشاورزی است.

تقوی با تقدیر از همراهی مردم ولایتمدار استان بوشهر در امر زکات گفت: مردم ولایی این استان ۱۰۰ درصد زکات استان معادل بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری محقق شده است.

وی ادامه داد: هدف از پرداختن زکات فقر گشایی و برطرف کردن نیازهای مردم جامعه اسلامی است و آمارها نشان می‌دهد مردم جامعه اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی ولی نسبت به اجرای دستورات دینی و اسلامی و مسائل جامعه خود بی تفاوت نیستند.

تقوی گفت: زکات یک امر حاکمیتی است و حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع‌آوری و ساماندهی و از سوی او و یا نمایندگان او که عاملان زکات هستند به مستحقان برسد.

تقوی با بیان اینکه قانون امور زکات برای تصویب به مجلس رفته است بیان کرد: شورای زکات متشکل از ۶ وزیر است که نسبت به امور زکات تصمیم گرفته می‌شود و عاملان زکات بر اساس مصوبات این شورا کار زکات را پیش می‌برند.

رئیس شورای زکات کشور اضافه کرد: کمیته امداد به دلیل اینکه با فقرا و مستضعفان سروکار دارد و جامعه آماری مشخصی از نیازمندان را در اختیار دارد بهترین نهادی است که می‌توانست کار زکات را پیش ببرد.

تقوی در خصوص سردار قاسم سلیمانی یادآور شد: آن شهید سر افراز اسلام تا آخرین لحظه  با دشمنان بی رحم وگرگ صفت مبارزه کرد و انتقام خون این شهید را از عاملان آن می‌گیریم.

وی بیان کرد: اگر دشمن فکر می‌کند با شهادت سردار سلیمانی مقاومت دیگر تمام می‌شود سخت در اشتباه است چرا که تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است هر شهیدی که بر زمین می‌افتد 

جان بر کفان دیگری این پرچم را بر می‌دارند و این راه را با صلابت ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.