محمدرضا انصاری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به نفوذ تدریجی سیستم ناپایدار جوی انتظار می‌رود سرعت وزش بادهای جنوبی از بعد از ظهر جمعه ابتدا در مرکز خلیج فارس و سپس سواحل جنوبی و از اواخر وقت در سواحل مرکزی و شمالی استان به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. 

وی بیان کرد: همچنین پیش بینی شده با تقویت سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر افزایش سرعت وزش باد، بارندگی‌ها نیز از روز شنبه تقویت و تا اواخر وقت روز یکشنبه تداوم داشته باشد.

انصاری ادامه داد: با این شرایط نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از ۲.۵ متر، آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها در محورهای ارتباطی استان (به‌خصوص مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان)، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به استان و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده می‌شود.

وی گفت: در این مدت توصیه می‌شود  به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از ترددهای دریایی اجتناب شود.

انصاری افزود: به سبب بارش باران به خصوص در استان‌های همجوار و نواحی جنوبی استان نیاز است تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش خسارت‌های احتمالی اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: همچنین باید از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری و رعایت نکات ایمنی در هنگام تردد در محورهای ارتباطی استان ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.