آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در یادواره شهدای هرمزگان افزود: تجلیل از مقام شهیدان در شرایطی که دشمن در تلاش برای فراموشی نمادهای انقلاب است کاری لازم و وظیفه همه ملت ایران است.

وی بیان کرد: فراموشی نمادها، الگوها و یادمان‌های اسلامی از راهکارهای خائنانه دشمن در طول تاریخ بوده و همواره آنها به دنبال این هستند که تاریخ خالی از این یادمان‌ها باشد.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: نمادها، الگوها و یادمان‌های شهدا  آئینه تمام نمای اسلام به‌شمار می‌روند که همواره باید در ذهن‌ها زنده بمانند.

وی تاکید کرد: یادواره‌های شهدا مدرسه تحلیل و تعلیم آموزه‌های آنان و زنده‌مانی انقلاب اسلامی هستند و باید این آئین‌ها باشکوه و مرتب برگزار شوند.

صفایی بوشهری با اشاره به ۹ دیماه روز بصیرت و میثاق با ولایت افزود: مردم ولایتمدار ایران در این روز مهم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب با حرکتی خودجوش و انقلابی درس بزرگی به استکبار جهانی که درصدد براندازی نرم در ایران اسلامی بود دادند. 

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: امروز نیز اگر حرکت‌های خبیثانه دشمن ادامه داشته باشد در راستای خنثی کردن این توطئه‌ها  هر روز ایران می‌تواند ۹ دی باشد.

وی تاکید کرد: روز ۹ دیماه برای حفظ یاد و خاطره حرکت عظیم ملت ایران باید همواره در ذهن‌ها مانا بماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به آغاز سال میلادی جدید گفت: ایمان، تقوا، اخلاق، احترام به حقوق جامعه جهانی و صلح در جهان از جمله آموزه‌های حضرت عیسی مسیح (ع) است.

وی ادامه داد: برقراری عدالت، تجاوز نکردن به حقوق دیگران، خدمت به مردم و شفای بیماران از دیگر آموزه‌های حضرت عیسی (ع) است این درحالی است که آمریکا امروز داروی مورد نیاز کودکان را بر ایران تحریم می‌کند و این اقدام جهان استکبار هیچ همخوانی با آموزه‌های آن حضرت ندارد.

امام جمعه بوشهر گفت: خیانت، بدعهدی، بمباران شیمیایی، دزدی دریایی، چپاول ثروت، کودتا از ویژگی‌های جهان استکبار است و آنها با این عملکرد خود به آموزه‌های حضرت عیسی مسیح (ع) خیانت می‌کنند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: مقاومت، صبر و بردباری از ویژگی‌های آن حضرت است و ملت ایران برای ادامه راه انقلاب به این ویژگی‌ها نیاز دارند.

صفایی بوشهری با اشاره به رزمایش مشترک نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با روسیه و چین گفت: برگزاری این رزمایش نشان از اقتدار خط مقاومت نیروی دریایی برای حفظ صلح، پیشگیری از تجاوز جهان استکبار، حفظ حقوق دریایی و مبارزه با تروریسم دریایی است.

وی همچنین بر ضرورت تدبیر مسوولان و روان سازی امور برای اشتغال جوانان و پرهیز از کاغذ بازی در این خصوص تاکید کرد و گفت: برطرف کردن مشکل اشتغال امروز نیاز به حرکتی جهادی دارد.

امام جمعه بوشهر بر حمایت از تولید و اشتغال در استان تاکید کرد و بیان کرد: نکند شرکت و یا اداره‌ای کارکنان خود را در این شرایط تعدیل کند بلکه با تمام توان در خدمت مردم به خصوص جوانان باشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.