الماس گشتاسبی روز چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان بوشهر افزود: کمک‌های دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مددجویان نباید به نام کاندیدای خاصی انجام شود و یا اینکه از این کمک‌ها و امکانات این دستگاه‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی له یا علیه فرد، گروه، جناح یا حزبی تبلیغ انتخاباتی شود.

وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها ضمن پرهیز از تبلیغات خارج از زمان مقرر و قانونی از توهین به یکدیگر و افترا زدن بپرهیزند و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول از هم‌اکنون با مخلان نظم و امنیت انتخابات برخورد قانونی کنند.

گشتاسبی اضافه کرد: همچنین سامانه سجام (سامانه جامع اطلاعات مردمی) از سوی قوه قضائیه برای گزارش‌دهی انواع تخلف‌ها، جرایم، کمبودها و کاستی‌های موجود در شهرها راه‌اندازی شده‌است و آحاد جامعه می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه و بهره‌گیری از ظرفیت آن، تخلف‌ها و جرایم انتخاباتی را گزارش کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل مورد نظر برطرف یا برخورد قانونی شود.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر گفت: هدف اولیه این ستاد و سایر مسئولان در وهله نخست پیشگیری، تذکر و ارشاد متخلفان و برخورد قانونی است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها نقشی مهم در تبیین قوانین انتخابات، وظایف دستگاه‌های نظارتی و اجرایی و حقوق شهروندان در انتخابات دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.