رهام یوسف ‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو ایرنا گفت: با توجه به گروه‌های در معرض خطر جامعه لازم است خانواده‌ها اطلاعات کافی در زمینه  این بیماری داشته باشند و کودکان خود را آموزش دهند تا مسائل بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و در صورت بروز بیماری در میان اعضای خانواده ضمن مراجعه به پزشک استراحت کافی و خوردن مایعات فراوان را در دستور مصرف قرار دهند.

یوسف‌نژاد اضافه کرد: شست وشوی منظم دست‌ها، عدم روبوسی، پوشاندن دهان و بینی با دستمال هنگام سرفه و عطسه و حضور نیافتن در محل کار و مدرسه تا بهبودی کامل از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی در مکان‌های تجمعی مانند مدارس و مهدهای کودک‌ از ضرورت‌های امر پیشگیری است.

وی افزود: زنان باردار، بیماران قلبی عروقی و ریوی، کودکان، افراد دارای نقص ایمنی، سالمندان و بیماران مبتلا به نارسایی کلیوی و کبدی جزو گروه‌های در معرض خطر هستند  و واکسیناسیون که اصلی‌ترین راه پیشگیری از این بیماری است به آنان توصیه می‌شود.

یوسف نژاد اضافه کرد: لازم است افراد در صورت ابتلا به آنفلوانزا به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی پرهیز کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: مراجعه دیرهنگام به پزشک و خوددرمانی از علل بالا بودن مرگ ناشی از این بیماری بویژه در افراد در معرض خطر است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزارنفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.