حمیدرضا علم روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: روزانه ۱۵ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران از شلمچه به استان بوشهر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: امسال برای  روان‌سازی کار حمل و نقل زائران پیاده‌روی اربعین استان بوشهر خط ویژه مستقیم اتوبوسی از دهم مهرماه برای شهرهای بوشهر و برازجان به مرز شلمچه راه‌اندازی شده است.

علم اضافه کرد: کاربازگشت زائران اربعین استان بوشهر  از ۱۸ مهرماه آغاز شد که تاکنون بیش از ۲۱هزار و ۸۱۴ زائر  در قالب ۵۳۲ سفر از مرز شلمچه به استان بوشهر انجام شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ناوگان مسافری این استان از دهم مهرماه همزمان با آغاز طرح تردد زائران اربعین تا ۲۰ مهرماه جاری ۲۶ هزار زائر را جابه‌جا کرد این شمار زائر در قالب ۸۳۶ سرویس اتوبوسی جابه‌جا شدند که نسبت به ۱۸ هزار زائر سال گذشته هشت هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: پارسال مجموع رفت و برگشت زائران این استان برای شرکت در راهپیمایی اربعین ۵۰ هزار نفر بود که پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال به ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر نیز گفت: پلیس برای بازگشت زائران اربعین در آماده‌باش کامل است و از مردم می‌خواهیم با پلیس همکاری و به هشدارها و توصیه‌ها توجه کند.

سرهنگ جابر پاپری افزود: در روزهای گذشته درصد قابل توجهی از تصادف‌های رخ داده در کشور مربوط به زائران اربعین ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی بیان کرد: بیشترین تصادف‌ها منجر به واژگونی شده است برهمین اساس رانندگان به‌هیچ عنوان در شرایط خستگی و خواب آلودگی پشت فرمان قرار نگیرند و به ازای هر دو ساعت رانندگی یک ربع در حاشیه امن مسیر یا توقفگاه‌ها، استراحت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.