رضا رحمانی چهارشنبه شب در بدو سفر دو روزه خود به بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن نوسان‌های خاص سال گذشته اما آمارها حکایت از این دارد که امروز اقتصاد کشور به سمت ثبات و رونق در حال حرکت است. 

وی یادآورشد:منابع داخلی، خارجی و بین المللی ثبات و رونق اقتصادی کشور را تائید میکنند و بانک جهانی نیز پیش بینی میکند اقتصاد ایران سال آینده رشد مثبتی را تجربه خواهد کرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهارداشت: بررسی ها و آمارهای سه ماهه نشان می‌دهد رشد اقتصادی سه ماه چهارم سال گذشته منفی، سه ماه اول از منفی خارج و سه ماه دوم مثبت ارزیابی شده است.

رحمانی اضافه کرد: بیشتر کالاهای منتخب تولیدی در حوزه صنعت شامل فولاد، مس، بخش عمده ای از لوازم خانگی، سیمان، صنایع غذایی، تراکتور و پتروشیمی با رشد روبه رو است و به غیر از یکی

دو مورد خاص مانند خودرو و آلومینیوم که برای آن هم برنامه داریم و تا آخر سال مثبت می شود و با رشد قابل توجهی روبه رو خواهیم بود.

وی اضافه کرد: شرایط جدید نشان می‌دهد که بحران را پشت سر گذاشته ایم و اقتصاد ما شرایط جدیدی را پیدا کرده است و الان در شرایطی هستیم که همه باید پای کار باشند چرا که این ظرفیت را داریم که یک دوره شکوفایی و رشد جدیدی را تجربه کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:استان بوشهر باتوجه به ظرفیت هایی که دارد یکی از پیشانی‌های اقتصاد ملی و ظرفیت خوبی است و در دوره جدید می‌تواند در گسترش روابط  اقتصادی با کشورهای همسایه و توسعه صادرات کشور نقش مهم و بیشتری را ایفا کند.

رحمانی ادامه داد: در این سفر وضعیت صنعت، معدن و تجارت و مشکلات استان، وضعیت صنایع دریایی بعنوان یکی از برنامه های ویژه وزارت صمت بررسی و نشست‌هایی با فعالان حوزه اقتصادی استان برای پی‌گیری مشکلات استان برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: تلاش‌های خوبی برای رونق اقتصادی مسائل تجاری، صادرات و سود بازرگانی استان بوشهر انجام شده است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت فردا پنج شنبه برنامه های مختلفی در مرکز استان بوشهر و شهرستان هایی چون دیلم، گناوه و بندر ریگ خواهد داشت و در پایان در ‌جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری بوشهر شرکت خواهد کرد.

آغاز ساخت بزرگترین شناور آلومینونی کشور در کشتی سازی شهید محلاتی - بهره برداری از کارخانه شیمی گستر لیان - آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از طرح های تولید انواع انبارهای سربو اسید صنعتی  از جمله برنامه های مهم سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان بوشهر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.