سیده صدیقه حجازی روز چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در بوشهر افزود: در پژوهش‌هایی که توسط خود غربی‌ها نیز انجام شده گرایش زنان غربی به اسلام در چند دهه اخیر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: جریان مدعی حقوق زنان در غرب نه تنها نتوانسته این حقوق را به آنها برساند بلکه حقوق دیگری را نیز از بانوان ضایع کرده است از جمله اینکه خانواده به عنوان محل امان و آسایش مردان و زنان را از هم پاشیده است.

حجازی ادامه داد: اکنون چیزی به عنوان مفهوم واقعی خانواده در غرب وجود ندارد و جریان های جدیدی که در توده‌های مردم، نخبگان و جوامع برای حرکت به سمت خانواده و بازیابی آن تلاش می‌کنند و بحث هایی از این دست را موضوع حرکت خود قرار دادند گواه بر این است که در بخش‌‎هایی از جامعه درک کرده اند که نقطه آسیب جدی آنها کجا بوده است.

وی بیان کرد: اگر در مورد حقوق بشرآمریکایی و نقض حقوق بشر صحبت می‌کنیم ریشه آن نخست در جایی است که آمریکا خانواده را گسسته و زنان و مردان را از هم دور کرده است.

حجازی ادامه داد: انواع خانواده‌های غیر متعارفی که در غرب شکل گرفته و هر کدام تا جایی رفته و باز نتوانسته نظر غرب را تامین کند و بن بست پشت بن بست برای آنها رقم خورده است.

وی گفت: با وجود اینکه مهمترین بهانه آمریکا برای حضورش در برخی کشورها بازسازی زیرساخت های منهدم شده آن کشورها در جنگ بوده اما هیچ حضوری در  بازسازی این زیرساخت ها ندارد و در عوض مشاهده شده اهتمام جدی به تزریق فرهنگ غربی در آن کشور دارند.

وی افزود: موج سمن‎های با مدل غربی آنها  و تحریک و تشویق زنان برای کاهش تعصبات، علایق و ارزش های دینی در جامعه افغانستان، پاکستان یا عراق نشان می‌دهد که آنها از همان مسیری که در کشور خود آغاز کردند و توانستند سلطه بر مردم خود پیدا کنند همان مسیر را برای جوامع دیگر در پیش گرفته‌اند.

حجازی بیان کرد: انهدام خانواده و کشاندن زنان و مردان به مناطق و مرزهایی که متعلق به آن نیستند یا وارد کردن افراد به حوزه‌هایی که خداوند بطور تکوینی برای ماموریت های دیگری فراهم کرده از جمله اتفاق‌هایی است که در کشور آمریکا رخ داده و حاصل آن جامعه از هم پاشیده است.

وی گفت: از همان نقطه‌‎ای که در هر ثانیه آمار خودکشی، تجاوز به زنان، قتل، بزه‌های اجتماعی متعدد و آمار سقط جنین رخ داده برای جوامع دیگر نسخه می‌پیچند.

حجازی بیان کرد: چنانچه بخواهیم در برابر سلطه غرب بایستیم باید در برابر هجمه فرهنگی مقاومت، از ارزش‌های ملی و دینی خود پاسداری و هویت فرهنگی و دینی خود را تقویت کنیم.

وی یادآور شد: جنگ نرم آمریکا، غرب و استعمار بسیار قوی تر از هجوم سخت آن است و جبههای است که در آن تهاجم نیز وجود ندارد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.