حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز سه‌شنبه در همایش مسئولیت های اجتماعی بانک‌ها و تقدیر از دستگاه‌های برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر افزود: باید به مال و ثروت نگاه جهادی همراه با رویکرد انفاق محورانه وجود داشته باشد زیرا تمکن مالی آزمون الهی خداوند برای انسان هاست.

وی  ادامه داد: قوانین کنونی چک در کشور هر چند تغییر و تحولاتی نیز بر آن اعمال شده ولی بسیار قدیمی است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد زیرا عده‌ای به هر میزان چک‌هایی صادر می‌کنند ولی در نهایت هم سر از زندان در می‌آورند که این نشان از محقق نشدن اصلاحات مناسب در حوزه چک است.

خسروپناه اظهار داشت: در این حوزه امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح قانون بانکی اصلاح قانون است نه اینکه با افزایش قاضی و توسعه زندان شاهد رشد روزافزون تخلف‌ها باشیم.

وی افزود: سالانه حدود یک میلیون تن کاغذ وارد کشور می‌شود که با الکترونیکی شدن ساختار بسیاری از آسیب های این حوزه از جمله کمبود کاغذ قابلیت کنترل دارد.

خسروپناه اظهار داشت: همچنین اگر امر به معروف و نهی از منکر در حوزه بانکی باشد یکی از راه های نمود آن پیوند محکم بین سیستم اداری و بانکی با مقوله تولید است.

وی ادامه داد: در حوزه بانکی تنها به صادرات توجه شده و در مورد واردات تمرکز لازم وجود ندارد که ثمره آن انجام واردات ذرت تنها توسط عده‌ای محدود است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در ۲۰ سال گذشته رهبر معظم انقلاب برای هر سال یک شعار انتخاب کردند که این شعار متناسب با کمبودها و مشکلات مرتبط با آن موضوع بوده است.

سعید زرین فر افزود: از این مدت ۱۲ سال آن رهبری به موضوع های اقتصادی پرداخته و امسال هم شعار رونق تولید را انتخاب کردند.

وی گفت: تحقق رونق تولید زمانی است که با تسهیل سازی در امور مربوط  واحدهای تولیدی آنها بتوانند توسعه روزافزون فعالیت های خود را محقق کنند.

زرین فر ادامه داد: تولید وابسته به سرمایه است و بانک ها باید در بخش سرمایه‌گذاری کمک کنند.

وی تاکید کرد: امروز مهم ترین مسئولیت اجتماعی بانک‌ها کمک به تولید و اشغال است که باید نسبت به این مهم اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

زرین فر افزود: در شرایط کنونی که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد نگاه به سرمایه‌گذاران باید همانند نگاه به خیران باشد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.