مدیرعامل مخابرات بوشهر با تاکید بر توسعه فیبر نوری گفت: سرعت اینترنت خانگی مخابرات بر بستر فیبر نوری مشترکان در استان بوشهر چهار برابر می‌شود.

 

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، علی مهرپویا در نشست با خبرنگاران با اشاره به نهادینه سازی و تحقق دولت الکترونیک اظهار کرد: از مهرماه سال جاری حذف قبوض کاغذی کارکرد تلفن ثابت در استان بوشهر چاپ و توزیع نخواهد شد.

 

وی عنوان کرد: از دو هفته پیش به دستور مدیرعامل مخابرات ایران طرح سورینو ارائه شد و در این طرح مشتریان اینترنت ADSL مخابرات، قابلیت تبدیل به اینترنت مبتنی بر فیبر نوری را دارند که اینترنت این افراد به چهار برابر افزایش می‌یابد.

 

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر افزود: گرانی و محدودیت تجهیزات، سرقت سیم و کابل، عدم استفاده و استقبال از سرویس‌های ساده و ارزان و خدمات پیش بینی شده توسط مخابرات، استفاده از کدهای USSD و... برخی از مشکلات این حوزه است.

 

مهرپویا با بیان اینکه پوشش تلفن همراه در همه راه‌های استان وجود دارد افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر ۱۰۸ درصد است. ۸۵ درصد از مناطقی که تلفن همراه پوشش دارد، اینترنت پرسرعت حداقل 3G پوشش دارد.

 

مدیرعامل مخابرات بوشهر با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۱ نقطه روستایی با پوشش 3G و ۱۰۰ نقطه پوشش 4G دارد، خاطرنشان کرد: مسیر دوم فیبر نوری به شهرستان جم اجرا شده تا شاهد قطعی در این منطقه نباشیم، و همچنین پس از مدت ها مشکل تلفن ثابت شهر جم در حال رفع شدن است.

 

وی با اشاره به موضوع فیلترینگ و استفاده از فیلترشکن‌ها گفت: وزیر ارتباط به عنوان متولی بارها و صراحتا بر این موضوع تاکید کرده‌ است که موضوع فیلترینگ ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد و در جای دیگری تصمیم گیری می‌شود، ما نیز به عنوان یکی از اپراتورها مجری سیاست‌های وزارت‌خانه هستیم. وزارتخانه نیز اعلام کرده که هیچ نقشی در این قضیه ندارد.

 

علی مهرپویا در ارتباط با واگذاری تلفن ثابت و عدم امکان ارائه در برخی از شهرهای استان بیان کرد: در بعضی از نقاط امکان ارائه خدمات وجود ندارد. در شهرهای بوشهر، خورموج، کنگان، جم، گناوه و دیلم آماده واگذاری تلفن ثابت در بستر فیبر نوری هستیم.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر در خصوص حذف پیامک های تبلیغاتی گفت: پیامک های بانک و برخی از شرکت های خدماتی جزو تبلیغات محسوب نمی شود، و البته راه های مختلفی چون استفاده از کدهای در نظر گرفته شده و مراجعه به دفتر ارائه خدمات ارتباطی برای حذف این پیامک ها وجود دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.