مجید خورشیدی روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از روزنامه اطلاعات و خبرگزاری ایسنا در بوشهر افزود: روزنامه‌ها و همه نشریه‌ها در این استان باید به سمت تولید محتوایی که نخستین گام آن معرفی استان برای گستره ملی باشد بروند.

وی بیان کرد: مطبوعات این استان به عنوان زبان گویای مردم بوشهر هستند که می‌توانند با تولید محتوایی فرهنگ و تمدن استان را معرفی کنند.

خورشیدی اضافه کرد: تبیین ظرفیت‌ها و امکانات در سطح گستره ملی و بین المللی و بیان نقاط قوت استان از جمله وظایف مطبوعات استان بوشهر است.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: این استان از امن ترین، بانشاط ترین و دارای مطلوب ترین شرایط اجتماعی در میان استان‌های کشور است که دارای مردمانی ستودنی و قانون‌مدار است که باید معرفی شود.

خورشیدی اضافه کرد: استان بوشهر از جمله استان‌هایی است که گوی سبقت را در عرصه روزنامه‌نگاری از سایر استان‌ها ربوده است و وظیفه داریم این پیشگامی را حفظ و معرفی کنیم.

وی اظهار داشت: استان بوشهر آنچنان که باید برای کشور معرفی نشده و ظرفیت‌های آن هنوز شناخته شده نیست.

خورشیدی ادامه داد: این استان  امروز تنها با تصویری از عسلویه شناخته شده است این درحالی است که این استان سابقه تاسیس نخستین مدرسه نوین کشور، ۱۱۷ سال سابقه روزنامه‌نگاری، بندرتجاری سه هزار ساله سیراف و سابقه تمدن چهار هزار ساله ایلام را دارد که خیلی‌ها این ویژگی‌ها را نمی‌شناسند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر یادآور شد: استان بوشهر امکانات و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که دارد همگی باید به بالفعل تبدیل شود.

خورشیدی بیان کرد: هرچقدر جامعه از مطبوعات قوی و نافذی برخوردار باشد آن جامعه توسعه یافته است و جامعه توسعه نیافته و یا درحال توسعه‌ای نمی بینید که مطبوعات قوی داشته باشد.

وی اضافه کرد: درهیچ کشور تمامیت خواه و اقتدارگرایی رسانه قوی و نافذی وجود ندارد و در جوامعی که ایران یکی از آنهاست و مردم سالاری نقش خود را دارد و تمام ارکان انتخابی است طبیعی به نظر می رسد، رسانه‌ای باید داشته باشیم که در موازات مردم سالاری باشد.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خوشحالم  به رغم برخی مشکلات رسانه‌هایی داریم که نقش خود را بخوبی ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به دستور استاندار بوشهر مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در باره ارتباط با رسانه‌ها و انتصاب بانوان و جوانان در پست‌های مختلف مدیریتی کارگروهی در این ارتباط با حضور مدیران مسئول تشکیل می‌شود.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.