رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشتستان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دراجرا طرح پایش بازارهای هفتگی یگان حفاظت محیط زیست این شهرستانبیش از ۲۷ قطعه انواع پرنده وحشی و پرورشی غیرمجاز را  جمع‌آوری کرد  که از این شمار ۱۶ قطعه قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشتند.

صادق پورسالم افزود: در این پایش‌ها که بصورت محسوس و نامحسوس در بازارهای هفتگی سعدآباد، برازجان و شبانکاره انجام شد با متخلفان فروش گونه‌های وحشی برخورد شده است.

وی ادامه داد: پایش مداوم بازارهای هفتگی شهرستان دشتستان در هفته‌های آینده نیز ادامه می‌یابد.

پورسالم تاکید کرد: خرید و فروش گونه های پرورشی کبک و بلدرچین نیز علاوه بر گونه‌های وحشی شامل بلبل خرما، کبک، بلدرچین، گنجشک، تیهو، قمری، دراج و جیرفتی و انواع پرندگان شکاری ممنوع و جرم محسوب می شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر گفت: منابع و چشمه‌های آبی عرصه‌های طبیعی شهرستان درحال خشکیدن است و دوست‌داران محیط زیست با همراهی این اداره در قسمت‌های مختلفی درحال احیای آبشخورهای طبیعی و یا ساخت آبشخور مصنوعی برای زیست‌مندان این شهرستان هستند.

فرهاد قلی نژاد افزود: در این زمینه گروه‌های مختلف مردمی در مناطق بوشکان، کلمه، گیسکان، آبپخش، سعدآباد و شبانکاره با هماهنگی و همکاری اداره حفاظت محیط زیست نسبت به ایجاد و لایروبی چشمه‌های مورد استفاده پرندگان و حیوانات وحشی در طبیعت اقدام کردند.

وی بیان کرد: مشکل کمبود آب از چالش‌های بسیار خطرناک برای حیات وحش بوده و باعث مهاجرت و تلف شدن حیوانات مناطق مختلف طبیعی می‌شود که در چنین شرایطی همراهی مردم استان بوشهر با محیط زیست اقدامی ستودنی است.

قلی نژاد افزود : در این ارتباط احداث چهار آبشخور مصنوعی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و کوه سیاه دشتستان آغاز شده و بزودی شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.