به گزارش ایرنا، حمید بردستانی روز پنجنشبه درجمع خبرنگاران با تشریح آئین نامه جدید ابلاغی برای انتخاب شهرداران افزود: انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر باید در چارچوب این آئین نامه باشد و شهردار به عنوان مدیر اجرایی شهر است لذا شورا باید در انتخاب خود همه جوانب را در نظر بگیرد.
وی بیان کرد: علاوه بر انتخاب یک شهردار حامی و تقویت کننده مدیریت شهرداری شوراها نیز باید نقش هم افزایی، قانونمندی و وحدت آفرینی خود را بیشتر کنند.
بردستانی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهرها موظف هستند ظرف یک ماه پس از رسمیت یافتن، شهردار مورد نظر خود را براساس ضوابط و شرایط موضوع این آئین نامه انتخاب و صورتجلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز، برای صدور حکم انتصاب به مرجع صدور حکم ارائه کنند.
وی ادامه داد: در صورتی که وزیر کشور یا استاندار، شهردار معرفی شده را واجد شرایط تعیین شده نداند، شورای اسلامی شهر مکلف است نسبت به انتخاب گزینه جدید یا اصرار بر نظر قبلی خود اقدام کند.
بردستانی گفت: علاوه بر شرایط عمومی، افرادی که برای شهردار انتخاب می‌شوند باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط و سابقه اجرایی لازم باشند که بر اساس جمعیت شهرها متفاوت است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.