به گزارش ایرنا، پرویز رمضانی روز شنبه در نشست با فرماندار شهرستان دیر افزود: 48 درصد جمعیت این استان معادل 510هزار نفرازخدمات بیمه سلامت استفاده می ‌کنند که حدود 80 درصد از این بیمه شدگان به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.
وی بیان کرد: 70 درصد ازهزینه ها مربوط به خدمات بستری و بیمارستانی و30 درصد پرداختی‌ها شامل خدمات سرپایی ودارویی است.
رمضانی افزود: با وجود اینکه سال‌های گذشته مشکلات زیادی در پرداخت مطالبات مؤسسه های طرف قرار داد داشتیم اما در زمان حاضر مطالبه مراکز و مؤسسه های دولتی تا آذرماه 97 به صورت کامل پرداخت شده است.
وی یادآور شد: کل هزینه خدمات سطح یک در سال گذشته 500 میلیارد ریال است که بیش ازهفت برابر نسبت به سال 92 رشد داشته و سالانه بیش از یکهزار میلیارد ریال هزینه های خدمات سلامت به موسسه های تشخیصی درمانی پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: سالانه یکهزار میلیارد ریال در سطوح تخصصی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هزینه می‌ شود.
رمضانی یادآور شد: در زمان حاضر 28 دفتر خدمات پیشخوان دولت در استان بوشهر در زمینه صدور دفترچه با بیمه سلامت همکاری می کنند.
وی افزود: در پنج سال گذشته احداث ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستان‌ها آغاز و در زمان حاضر عملیات اجرایی ساختمان بیمه سلامت شهرستان دیلم اجرا و هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌ رسد.
رمضانی یادآور شد: بیمه سلامت تنها در شهرستان‌ های دیروعسلویه ساختمان اداری مستقل ندارد که در صورت سرعت بخشی در واگذاری زمین آمادگی آغاز عملیات اجرایی ساختمان بیمه سلامت این شهرستان ها را داریم.
فرماندار شهرستان دیر افزود: اجرای طرح تحول سلامت، نظام ارجاع و افزایش پوشش بیمه ای از خدمات ملموس دولت است که باید در این زمینه اطلاع‌ رسانی لازم انجام شود.
کریم علی‌ حسنی افزود: مردم بخش آبدان با توجه به فاصله 40 کیلومتری با مرکز شهرستان خواستار برخورداری از خدمات صدور دفترچه بیمه در این شهر هستند که انتظار می ‌رود این خواسته عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: تلاش می شود با واگذاری زمین عملیات اجرایی احداث ساختمان بیمه سلامت در شهرستان دیر تا هفته دولت انجام شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.