به گزارش ایرنا، کریم علی حسنی روز سه شنبه درجلسه بررسی مسائل و مشکلات فنآوری و ارتباطات شهرستان دیر افزود: زیرساخت شبکه مخابراتی شهرستان توسعه صورت نگرفته و برخی از نقاط شهری و روستایی با مشکل روبرو هستند.
وی گفت: پوشش تلفن ثابت، همراه اول و ایرانسل در برخی مناطق شهر و روستاهای خط میانی، لوحک، کناری و وحدت آباد نیازمند توسعه دارد.
فرماندار دیر افزود: راه های مواصلاتی با نبود اینترنت پرسرعت روبرو هستند و روستای گردشگری'نرکو' با ظرفیت خوب گردشگری و بوم گردی با مشکل پوشش اینترنت روبرو است.
وی گفت: اینترنت خانگی در روستاهای کوچک با مشکل روبرو است و روستای جبرانی و لمبدان حاجی آباد متقاضی تلفن ثابت باسیم و اینترنت هستند.
علی حسنی یادآورشد: فیبر نوری خانگی در شهرستان اجرا نشده و با وجود اینکه در شهرستان های همجوار این کار شده این حساسیت مردم را دوچندان کرده است.
وی گفت: پست بانک باید ساز و کار جدید تسهیلات بانکی را با اطلاع رسانی دقیق و به موقع برای اشتغال روستاییان و استفاده از این تسهیلات بکار ببرد.
مدیرکل ارتباطات و فنآوری استان بوشهر گفت: متعهد هستیم انتظارات مردم باتوجه به در نظر گرفتن اعتبار دستگاه عمل کنیم.
علی سملیان افزود: روستاهایی که امکان واگذاری تلفن همراه دارند با اطلاع رسانی دقیق به نرخ دولتی 2 میلیون ریال همراه با اینترنت واگذار می شود.
وی گفت: برای توسعه تلفن همراه باید متقاضی وجود داشته باشد و شهرداری ها باید در راستای توسعه شبکه های مخابراتی همکاری لازم داشته باشند.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
7207/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.