به گزارش ایرنا، گارتنرامبرگر روز یکشنبه در نشست بین المللی معماری و تجربه زیست شهری در بوشهر افزود: امروز حمل و نقل بعنوان یک موضوع بین رشته ای است و تنها مربوط به رشته مهندسی عمران نمی شود.
وی بیان کرد: حمل و نقل پایدار شهری و روند جهانی آن در حال تغییر است به همین دلیل سایر جنبه های متناسب به آن باید در نظر گرفت.
یکی از استادان برجسته جامعه دانشگاهی اروپا گفت: برنامه ریزی کشور ایران در خصوص حمل و نقل در مقایسه با بسیاری از شهرهای اروپایی، یک برنامه ریزی بهتر و کاربردی تر است.
هرمن کنو فلاخر افزود: با این وجود برخی از اشتباه هایی که در برنامه ریزی های سایر کشورهای دنیا وجود دارد در ایران نیز در حال تکرار است.
وی ادامه داد: در ساختار بافت قدیمی بوشهر نسبت به شهر جدیدی مانند عالی شهر ملاحظه های انسانی به مراتب بیشتر رعایت شده است.
کنو فلاخر افزود: این مطلب بیانگر این واقعیت است که ساختار شهری با هویت های فرهنگی بهتر می تواند مردم را راضی نگه دارد و دانشکده هنر و معماری یکی از الگوهای موفق در این موضوع است.
وی بافت قدیم شهرهای ایران را بسیار علمی تر و باهویت بیشتر نسبت به دیگر شهرهای جدید این کشور عنوان کرد.
مدیر امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه خلیج فارس گفت: توسعه همکاری های علمی بین المللی با هدف پیگیری تفاهم نامه های بین دانشگاهی، همتایابی، ایجاد زمینه‌های کار مشترک پژوهشی، پایان‌ نامه های مشترک میان رشته ای، استفاده از گرنت های بین المللی از جهت گیری های اصلی این دفتر است.
آرش خسروی افزود: معرفی استان بوشهر و دانشگاه خلیج فارس و توسعه گردشگری دانشگاه محور در کنار هدف های
علمی نشست ها و بازدیدهای هیات های دانشگاهی بین المللی می تواند مورد توجه قرار گیرد که در این بین می توان به تجارب موفق دانشگاه خلیج فارس در میزبانی از دانشجویان دانشگاه های اتریش در دوره های مختلف با محوریت صنعت، فرهنگ و دانشگاه در دو سال گذشته اشاره کرد.
نشست علمی مشترک شناخت معماری و تجربه زیست شهری با حضور هیاتی 30 نفره از اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی وین اتریش روز شنبه هفته جاری به میزبانی دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس آغاز به کار کرده است.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.