امام جمعه کنگان روز پنجشنبه درحاشیه برگزاری این آزمون علمی، فرهنگی درگفت وگو با ایرنا گفت: برای سومین سال متوالی است که دفتر امام جمعه و آموزش و پرورش بصورت مشترک مسابقه و آزمون علمی، فرهنگی برگزار می کنند.
حجت الاسلام محمود محمودی با بیان اینکه این کار برای تداوم مسابقات و فرهنگ کتاب خوانی است، افزود: آشنایی بیش از پیش نوجوانان با مبانی دینی واعتقادی هدف مهم از برگزاری این آزمون است.
وی اضافه کرد: پس از کار کارشناسی و استفاده ظرفیت نخبگان، امسال کتاب 60 پرسش اعتقادی که در آن 45 سوال پیرامون مسائل و موضوعات متعدد دینی در حوزه اعتقادی مطرح و پاسخ داده شده بود به عنوان منبع آزمون انتخاب تا به شناخت دانش آموزان از اصول اعتقادی و رفع شبهات آنان کمک کند.
محمودی اظهارداشت: تداوم این کار علمی فرهنگی گامی در راستای تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در مورد ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.
مدیر آموزش و پرورش کنگان گفت: یکهزار دانش آموز دختر و پسر این شهرستان در مقطع ابتدایی و متوسطه اول از سراسر شهرستان در این آزمون شرکت کردند.
شاکر محیسن افزود: بدلیل استقبال فراوان و بعد مسافت، آزمون در 2 شهر کنگان و سیراف برگزار شد.
وی بیان کرد: این اقدام به همت دفتر امام جمعه و مدیریت آموزش و پرورش و با مصوبه و حمایت شورای آموزش و پرورش برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کنگان ادامه داد: پس از تصحیح سوالات ودر مراسمی به بیش از 50 نفر برتر از طرف دفتر امام جمعه و مدیریت آموزش و پرورش و شورای آموزش و پرورش، هدایای نفیسی از قبیل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و جوایز دیگری از قبیل تبلت و کارت هدیه اهدا خواهد شد.
پیش از این نیز آزمون علمی، فرهنگی 'پیامبر من' با حضور 1300 دانش آموز و آزمون تمثیلات حجت الاسلام محسن قرائتی با حضور 1700 دانش آموز در سال های 96 و 97 توسط دفتر امام جمعه و مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.
6043/7208
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.