به گزارش ایرنا، سردار خلیل واعظی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: متهمان دستگیر شده به سرقت پنج کیلوگرم طلا به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال از فروشندگان سیار طلا در بوشهر اعتراف کردند.
وی بیان کرد: ساعت 22 سوم مرداد 97 یک مورد سرقت به عنف در استان بوشهر گزارش شد که با حضور گشت پلیس مشخص شد پنج کیلوگرم طلا از چهار نفر فروشنده دوره گرد به سرقت رفته است.
واعظی ادامه داد: به منظور پیگیری ‌تخصصی‌تر، پرونده این سرقت به تیمی مجرب از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان بوشهر واگذار شد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد سارقان در یک برنامه حرفه‌ای و هماهنگ فروشندگان سیار طلا را از میدان مرکزی شهر تعقیب و در نزدیکی ترمینال مسافربری در نقطه‌ای خلوت و تاریک با چوب، چماق و اسپری را مضروب و سپس طلای آنها را سرقت و با خودرو بدون پلاک به سرعت متواری می‌شوند.
وی بیان کرد: در تحقیق های میدانی، بررسی‌های علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس مشخص شد سارقان با برنامه قبلی و مرور چند باره نقشه سرقت و بدون به جا گذاشتن هیچ‌گونه ردی از خود اقدام به سرقت کرده و این مساله کار کشف را کمی پیچیده کرد.
واعظی اظهار داشت: تیم مسئول این پرونده در اداره مبارزه با سرقت با مرور مکرر نقشه سرقت، تشکیل تیم‌های فرعی پیگیری میدانی، طرح فرضیه‌های متعدد مورد استفاده احتمالی سارقان و فعال کردن منابع مختلف کمک کننده به کشف حقیقت در نهایت موفق شد هفته گذشته سرنخی از سارقان احتمالی را در یکی از استان‌های همجوار کشف کند.
وی تصریح کرد: بلافاصله کارآگاهان با تجهیزات کامل به شهر مورد نظر اعزام و با کنترل محل‌های تردد احتمالی 2نفر از سارفان را دستگیر و به بوشهر منتقل کردند.
وی بیان کرد: یکی از سارقان اقدام به چهار فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی و دیگری نیز سابقه 6فقره سرقت عادی دارد.
واعظی تصریح کرد: در این عملیات 2 دستگاه خودرو از جمله خودرو مورد استفاده در سرقت طلاها توقیف و 2 نفر خریدار طلاهای سرقتی نیز دستگیر شده است.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.