عبدالرحیم دادجو روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: روشن کردن آتش در آخرین چهارشنبه سال نشان دهنده زنده شدن و سرزندگی طبیعت است که امروز این آئین سنتی با استفاده از وسایل آتش زا به جای شادی و سرزندگی مایه نگرانی و اضطراب خانواده ها می شود.
وی بیان کرد: با کمال تاسف در سالیان اخیر آئین چهارشنبه سوری به جای ایجاد شادی و نشاط در جامعه موجب ترس و وحشت شده و هرسال در آستانه عید نوروز شماری از خانواده ها یا عزادار و یا جوانان آنها دچار صدمه های جبران ناپذیری شده اند.
دادجو اضافه کرد: هرچند با انجام کارهای فرهنگی و همکاری رسانه ها تلاش شده روند حوادث آئین چهارشنبه سوری کاهش یابد ولی باز هم بی احتیاطی برخی از افراد منجر به بروز حوادث می شود.
وی گفت: استفاده از مواد آتش زا به خصوص از نوع دست ساز به دلیل ناآگاهی افراد از علم شیمی و سهل انگاری همیشه حادثه ساز شده و به صورت، چشم و دستها آسیب می رسد.
دادجو یادآورشد: در آستانه عید نوروز با انجام کارهای خطرناک شادی عید را به تلخی تبدیل نکنیم.
مدیرمرکزفوریت های پزشکی استان بوشهر گفت: باید به ریشه های خود بازگردیم و به جای استفاده از مواد آتش زای دست ساز خطرناک آئین سنتی چهارشنبه سوری که همان برپایی آتش در محیطی ایمن است را دوباره احیا و شادی این شب را به ناراحتی تبدیل نکنیم.
دادجو افزود: از شوخی های بی مورد مانند پرت کردن ترقه و هل دادن افراد به سمت آتش که به طور معمول منجر به مرگ و قطع عضو می شود خودداری شود.
وی گفت: همه پایگاه های اورژانس 115 برای خدمت رسانی به مردم در حالت آماده باش قرار دارند.
دادجو اضافه کرد: از اول اسفند تاکنون 2 مورد حادثه مربوط به استفاده از مواد آتش زای دست ساز در شهرستانهای بوشهر و دشتستان رخ داد که شش نفر مصدوم برجای گذاشت.
وی یادآور شد: از اول اسفند تاکنون 2 نفر در بوشهر با37 درصد و در گناوه با 28 درصد سوختگی ناشی از ساخت ترقه های دست ساز دچار حادثه شدند.
دادجو گفت: با وجود همه هشدارها چهارشنبه سوری سال گذشته 39 مصدوم در استان بوشهر برجای گذاشت و امید می رود امسال این میزان حوادث کاهش داشته باشند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.