به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در جمع نمازگزاران افزود: با توجه به منابع اقتصادی استان بوشهر نرخ 12 درصدی بیکاری در این استان شایسته نیست.
وی بیان کرد: استان بوشهر به دلیل داشتن ظرفیت ها، منابع و زیرساخت های اقتصادی بعنوان گنج ایران تلقی می شود و شایسته نیست مردم چنین استانی در رنج و زحمت باشند.
صفایی بوشهری اجرای مصوبه 50 درصدی اشتغال جوانان بومی استان در تاسیسات نفتی را از جمله خواسته های مردم استان بوشهر عنوان کرد.
وی گفت: پرداخت به موقع حقوق کارگران از سوی پیمانکاران از جمله دیگر خواسته های مردم استان است و با پیمانکارانی که حقوق این قشر زحمت کش را به موقع پرداخت نمی کنند باید برخورد شود.
صفایی بوشهری اضافه کرد: با همت مسئولان پروژه راه آهن بوشهر - فارس در سالجاری عملیاتی شد اما با توجه به ضرورت دسترسی استان به خط ریلی سرعت بخشی به روند اجرای این پروژه از خواسته های به حق مردم این استان است.
وی یادآور شد: برطرف کردن مشکل کمبود و تامین آب، تورم، رسیدگی به مشکلات معیشتی و توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه ها از جمله دیگر خواسته های مردم استان بوشهر از شخص رئیس جمهوری است.
صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر به دلیل وجود منابع عظیم نفت و گاز، نیروگاه، کشاورزی و شیلات نقش مهمی در درآمد زایی و تولید ثروت دارد اما سهم آنان از این منابع بسیار ناچیز است.
وی تاکید کرد: مردم از خدمتگزاران خود انتظار دارند در مقابل تحمل این همه سختی و آلودگی های زیست محیطی توجه ویژه ای به مشکلات آنها شود.
براساس اعلام استاندار بوشهر حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری و هیات همراه روز 26 اسفندماه جاری از طریق فرودگاه خلیج فارس عسلویه به استان بوشهر سفر می کند و ضمن دیدار با مردم این استان در بندر کنگان، طرح های نفتی را افتتاح و در نشست شورای اداری استان بوشهر حضور می یابد.
امام جمعه بوشهر با اشاره به پایان سال و فرارسیدن عید نوروز گفت: توجه به نیازمندان و برطرف کردن مشکلات آنان از جمله مواردی است که باید مورد اهتمام مسئولان قرار گیرد.
صفایی بوشهری با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: یکی از بخشهای این بیانیه توجه به علم و دانش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: علم و پژوهش برای جامعه اقتدار، عزت و پیشرفت به دنبال دارد و اگر علم و فناوری در جامعه ای نباشد آن کشور به کشوری وابسته تبدیل می شود.
امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر کشوری علم و دانش داشته باشد دیگران نمی توانند از آن سهم خواهی کنند و می تواند بعنوان کشوری مستقل باشد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.