به گزارش ایرنا، مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی شعبه بوشهر در این نشست گفت: طبق اسناد و کتب تاریخی، بوشهر از دیرباز و از عهد قاجاری، محور تجارت بوده و شهری باسواد و دارای امکاناتی همچون روزنامه، چاپ خانه و مدرسه در سال‌های دور بوده است.
غلامحسین نظامی افزود: در کتاب های نویسنده‌های خارجی همواره آورده شده که تجارت در بوشهر هیچگاه با وجود مخاطرات جاده‌ها و کمبودهایی که وجود داشته تعطیل نشده است.
وی یادآورشد: روزگاری، چندین کنسولگری خارجی در بوشهر حضور داشته اند که این مهم بیانگر اهمیت جایگاه بندر بوشهر در حوزه بازرگانی و تجارت بین المللی بوده است.
مدیر کل اسناد و کتابخانه ملی شعبه بوشهر تاکید کرد: امروز همه باید دست به دست هم دهیم تا آن روزگار برای بوشهر تکرار و این بندر به ریل قطار وصل شود تا رونق تجاری سال های پیش خود را باز یابد.
در ادامه این نشست با پخش کلیپی از زندگی نامه عبدالحسین کنین شخصیت و ابعاد خدمات فرهنگی و تجاری وی معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.
عبدالحسین کنین، معلم و دبیر دبیرستان های سعادت، شاهدخت قدیم (فاطمه زهرای جدید)، دانشسراها و تربیت معلم دختران و پسران بوشهر در گذشته بوده و نویسنده کتبی همچون جغرافیای استان بوشهر، ماهی های خلیج فارس، جغرافیای طبیعی و انسانی بوشهر، بادهای محلی استان بوشهر و صید سنتی در خلیج فارس است.
وی هم اکنون مسئول موزه تجارت دریایی بندر بوشهر و صاحب نظر در حوزه خلیج فارس است.
در این نشست از خدمات فرهنگی و تجاری عبدالحسین کنین با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
همچنین عباس توانگر، حسین چینی، محمود زالی، اسماعیل سعیدی، عبدالحسین مهربان، خدر احمدی، محمدرضا ایرانی و خورشید شریف زادگان از جمله پیشکسوتان تجارت و اصناف بوشهر در این نشست مورد تجلیل قرار گرفتند.
18اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر نام گذاری شده که هفته منتهی به این روز ویژه برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می شود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.