به گزارش ایرنا، طاهر موهبتی روزچهارشنبه درجمع خبرنگاران دربوشهر افزود: برنامه برطرف کردن همپوشانی ادامه دارد و تنها نگران ما همپوشانی های جدید است که باید از آن جلوگیری شود.
وی اظهارداشت: براساس فرایندی که ایجاد شده یکهزار و 300 دفتر پیشخوان دولت که با سازمان بیمه سلامت همکاری می کنند موظف هستند همپوشانی بیمه ای را برای کسانی که دفترچه باید بگیرند انجام دهند.
موهبتی اضافه کرد: ایده آل این است که پایگاه جمعیت بیمه شدگان درمان کشور مربوط به بند چ ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه مربوط به سازمان بیمه سلامت ایجاد شود و دستگاه های بیمه ای موظف شوند اطلاعات خود را در این پایگاه ثبت کنند.
وی افزود: پایگاه جمعیت بیمه شدگان درمان کشور قرار است تا 6 ماه آینده به لحاظ زیرساختی شکل بگیرد و در این صورت همه باید ازاین پایگاه استعلام کنند.
موهبتی در باره مطالبات گفت: مطالبات خصوصی و دولتی سال 1396 در سطح کشور تسویه شده و در سال جاری در بخش دولتی شهریور و مهر تسویه و 70 درصد آبان ماه پرداخت شده است.
وی افزود: در بخش خصوصی هم در سال جاری در بخش داروخانه ها شهریور و مرداد تسویه شده و تلاش می شود با مدیریت منابع هزینه ها با رویکرد اینکه خدشه ای به خدمات وارد نشود کنترل شود.
موهبتی اضافه کرد: منابع سازمان بیمه سلامت از نظام بودجه ای، مالیات، صادرات و منابع نفتی تامین می شود و با توجه به اینکه همواره با کسری بودجه روبرو خواهیم بود تلاش می شود به سمتی حرکت کنیم که از خدمات بیهوده پیشگیری و خدمات پزشکی براساس نیاز واقعی افراد ارائه شود.
وی تاکید کرد: امروز اولویت نخست دولت و مجلس سلامت است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.