به گزارش ایرنا، مراد شمس الدینی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری افزود: یکی از برنامه های مهم کمیته امداد خوداشتغالی و خوداتکایی است که این نهاد امسال توانست با پرداخت تسهیلات از منابع مختلف گام های موثری در این راستا بردارد.
وی اظهارداشت: خدمات به خانواده های تحت پوشش براساس نیازمندی ها تعریف شده که ازمحل اعتبارات دولتی، امداد، کمک های رهبری، مناسبت های مختلف و مشارکت خوب خیران تامین و ارایه می شود.
شمس الدینی با بیان اینکه یکی از خدمات برجسته کمیته امداد در سال های اخیر که با کمک دولت تدبیر و امید انجام شده ساخت مسکن محرومان است گفت: در این ارتباط احداث 2 هزار واحدمسکونی با انعقاد دو تفاهم نامه با سپاه و استانداری بوشهر دردستور کار قرار گرفت که 120 واحد آن مربوط به بخش مرکزی این شهرستان است.
وی اضافه کرد: کمیته امداد به امر ازدواج اهتمام و توجه جدی دارد و در سال جاری به 97 نفر جهیزیه نقدی و کالا و اقلام اساسی پرداخت کرده است.
شمس الدینی اظهارداشت: بخش درمان نیز از فصل های دیگر خدمات دهی این نهاد به مددجویان است که در این ارتباط با 17 مرکز درمانی در سطح شهر قرارداد منعقد شده است.
وی گفت: 650 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 117 دانشجو تحت پوشش این نهاد قرار دارند که درطول سال به آنان کمک می شود.
رئیس کمیته امدادامام خمینی (ع) گناوه افزود: یکی از خدمات به خانواده های دانش آموزان بهره مند شدن از مجتمع آموزشی تربیتی خوابگاهی این شهرستان است که هم اینک 65 نفر از منطقه و دیگر شهرستان های استان در آن اسکان دارند.
وی گفت: باتوجه به اینکه در آستانه عید نوروز جشن احسان و نیکوکاری به مدت 3 روز در این شهر برپا می شود و از مردم متدین و نیکوکاران این شهرستان انتظار داریم که همچون گذشته باحضور پرشور و کمک های خود شادی و نشاط خودرا در این ایام به نیازمندان تقسیم کنند.
وی یادآورشد: 2 هزار و 750 خانوار تحت پوشش این نهاد در بخش مرکزی گناوه بصورت مداوم، مستمری و خدمات دریافت می کنند و 750 خانوار نیازمند دیگر نیز از محل تبصره 4 ماهانه 2 میلیون و 300 هزارریال در قالب بسته های حمایتی به حساب سرپرستان واریز می شود.
وی اظهارداشت: عمده خانوارهای تحت پوشش ایتام بی سرپرست، ازکار افتاده، زنان مطلقه و متارکه، سرپرست معتاد و زندانی هستند که از همه خدمات امداد بطور مستمر بهره مند می شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه باتقدیر از همکاری بی شائبه خبرنگاران این شهرستان از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس فعالیت ها و خدمات این نهاد گفت: دستگاه های اجرایی درطول سال خدمات زیادی به مردم ارایه می دهند که باید به جامعه اطلاع رسانی شود.
وی بیان کرد: هرچقدر مدیران ادارات با رسانه ها ارتباط برقرار کنند و خدمات حوزه های خودرا که خدمات نظام و دولت است اطلاع رسانی کنند مردم نسبت به آنان قضاوت و به آینده امیدوارتر خواهند شد.
در پایان این نشست از خبرنگاران شرکت کننده تقدیر و تجلیل شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.