به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین گفت: هنر از اثرگذاری بسیار بالایی در جامعه برخوردار است و زیباترین و بهترین شکل ارائه داشته ها و یافته های افراد است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ارائه نشدن داشته ها و یافته ها با نگاه فلسفه هنر تاثیرگذاری ندارد و بدین خاطر است که هنر زیباترین شکل ارائه محصول اندیشه بشر به جامعه اسلامی است.
وی بیان کرد: هنر از حیث نما و حوزه بنیادین نظری هندسه‌ای دارد که محصول نظری آن نشان از شخصیت هنری است.
صفایی بوشهری ادامه داد: در این بین شعر زیباترین نمای بیان برای اظهار داشته‌ها و دانسته‌های یک انسان است و محتوا، قالب و آهنگ سه ضلع منجر به تولید شعر به شمار می رود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فلسفه وجودی مسجد این است که فضای پیرامونی انسان‌هایی که به آنجا رجوع می‌کنند را به رنگ خدا در آورده و همه را در مدار الهی قرار دهد که این در واقع همان عبودیت است.
صفایی بوشهری افزود: در مساجد استان بوشهر خط مقاومت هنری در سه حوزه خانواده، نونهال و نوجوانان باید تشکیل شود.
وی گفت: این سه حوزه می توانند با تشکیل جبهه خط مقاومت اقدام به مقاومت جهادی کنند.
در پایان این مراسم عبدالرضا انصاری شاعر اهل بیت (ع) و مسئول کانون فرهنگی هنری الرسول (ص) روستای هلیله شهرستان بوشهر شعر سرود «آوای نماز» را خوانش کرد.
در این مراسم از میان هنرمندان عرصه نمایش، کارگردانی، تالیف، شعر، مستندساز، خواننده و خبرنگار قرآنی از حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی(تالیف)، عبدالرضا انصاری (شاعر)، عبدالرضا صدیق (مستندسازی)، محمود موجی(نوحه سرا)، رضا میرشکار (کارگردان)، میثم بشکوه(نمایش)، حامد فکوری (خبرنگار قرآنی) و ساسان نوذری (خواننده سروده های انقلابی) تجلیل شد.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.