به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز چهارشنبه در آیین افتتاح این جشنواره افزود: روستای بحیری به عنوان دهکده گردشگری دفاع مقدس نقش مهمی در توسعه صنایع دستی و ترویج فرهنگ سنتی روستاهای شهرستان دشتی داشته است.
وی یادآورشد: از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره معرفی پخت انواع نان های محلی روستاهای استان بوشهر است.
نادری: بیشتر نان محلی پخت شده در روستاهای شهرستان دشتی مقوی و سازگار با شرایط آب وهوایی استان بوده و دارای کمترین دور ریز و نگهداری طولانی مدت است و توسعه پخت این نان ها باعث صرفه جویی و کاهش مصرف آرد خواهد شد.
فرماندار دشتی اضافه کرد: این جشنواره با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان های دشتی و تنگستان و دفتر امور بانوان استانداری بوشهر و به میزبانی شورا و دهیاری روستای بحیری برگزار شده است.
وی تصریح کرد: در این جشنواره سی غرفه از انواع نان های محلی که توسط بانوان روستایی در شهرستان های دشتی و تنگستان پخت می شود دایر شده است .
نادری افزود: پخت نان محلی باعث اشتغال زایی 60 نفر بانوان روستایی در شهرستان دشتی شده و در صورت معرفی بیشتر زمینه اشتغال تعداد بسیار زیادی در روستاها را فراهم خواهد کرد.
فرماندار دشتی اضافه کرد: در این جشنواره به مناسبت چهلمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی گروه موسیقی سنتی و محلی روستاها و عشایری شهرستان دشتی به اجرای برنامه شاد پرداختند.
روستای بحیری شهرستان دشتی با یک هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است
7206/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.