به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست با هیات امنای بنیاد ایران شناسی بوشهر افزود: در سفر رئیس جمهوری به این استان تلاش می شود اعتبارمورد نیاز برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی در بافت تاریخی بوشهربه تصویب برسد.
وی بیان کرد: بافت تاریخی بوشهر با 38 هکتار وسعت بیانگر هویت فرهنگی، تجاری، ادبی و دریانوردی این استان است به همین دلیل احیای این بافت از اولویت هاست.
گراوند اظهارداشت: بخشی از هویت بافت تاریخی بوشهراز جمله تجارت، اقتصادی، فعالیت پزشکی و مراودات فرهنگی وابسته به دریاست که باید نسبت به تقویت موزه ها دراین بخش توجه شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر در بافت تاریخی این شهر مستقر است و برای تجهیز و نوسازی آن 2 میلیارد ریال اعتبار پرداخت می‌ شود.
گراوند اظهارداشت: موزه تجارت دریایی در بافت تاریخی بوشهر دارای امکانات و تجهیزات مهم و تاریخی است که کد گذاری ابزارآلات و ثبت موزه در فهرست موزه‌های تاریخی امری مهم و ضروری است.
وی با تاکید برتوجه به ساختمان مشروطه دربافت تاریخی بوشهر گفت: دانشکده هنر و معماری در دل بافت تاریخی بوشهر مستقر است و تدوین طرح احیای بافت با همکاری این مرکز آموزش عالی مورد تاکید است.
استاندار بوشهر اجرایی شدن طرح جامع بافت تاریخی بوشهر را راهی برای زنده نگه داشتن این بافت عنوان کرد و گفت: تقویت فضای گردشگری بافت تاریخی بوشهر، تبدیل عمارت علوی به مرکز چاپ، نشر و خانه مطبوعات و بازسازی کلیسا باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهارداشت: وجود انواع مراکز مذهبی مربوط به ادیان و مذاهب گوناگون در بافت تاریخی بوشهر نشان از هم ‌زیستی مصالحت‌ آمیز بدون تنش و نزاع است برهمین اساس بازسازی تمام ساختمان‌های تاریخی موجود در بافت ضروری است.
استاندار بوشهر یادآورشد: تعیین و تعریف کاربری ساختمان‌های مستقر در بافت تاریخی بوشهر از جمله عمارت حاج رئیس و استفاده از این ظرفیت مهم در بخش مراکز اقامتی و خدمات گردشگری ضروری است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.