به گزارش ایرنا، حمید بردستانی روز پنجشنبه در نشست با جانشین رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: استان بوشهر دارای 38 شهر است که 840 هزار نفر در آنها زندگی می کنند.
وی ادامه داد: جمعیت استان بوشهر براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1395 یک میلیون و 200 هزار نفر است که 360 هزار نفر آنها در روستاها سکونت دارند.
بردستانی اظهار داشت: بوشهر به عنوان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک در کشور است که 937 کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس دارد.
بردستانی ادامه داد: جزیره خارگ به عنوان پایانه صادرات نفتی کشور، بندر بوشهر محل استقرار نیروگاه اتمی و پایگاه‌های نظامی، عسلویه، نخل تقی و کنگان میزبانان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و شهرهای دیر و بردخون از نقاط شهری واقع در محدوده پارس شمالی از مهم‌ترین نقاطی هستند که باید در بحث پدافند غیر عامل مورد توجه قرار گیرند.
بردستانی ادامه داد: رعایت اصول پدافند غیر عامل در کاهش خسارت ناشی از حملات دشمن در شهرهای مرزی موثر است که باید مورد توجه ویژه باشد.
وی افزود: اصول پدافند غیر عامل یکی از راهکارهای منطقی در جلوگیری از آسیب به بافت شهری، تاسیسات و تجهیزات شهرهای مرزی است.
بردستانی بیان کرد: رعایت استانداردها در معماری و شهرسازی امری بسیار مهم و ارزشمند است که شهرداران استان ملزم به رعایت این استانداردها هستند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.