به گزارش ایرنا، حمیده ماحوزی روز سه شنبه در بازدید از کتاب نمای دشتی افزود: جایگاه اهالی قلم و نقش آنان در پویایی اندیشه نوجوانان و جوانان، مردم، فرهنگ سازی و بیان واقعیت‌های جامعه بسیار با اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی اضافه کرد: دشتی سرزمین مشاهیر و قلمداران است و ایجاد محلی تحت عنوان کتاب نمای دشتی کار ارزنده و ماندگار است.
ماحوزی ادامه داد: این شهرستان در حوزه کتاب یکی از شاخص های کشور است و این ادعا در جریان پایتخت و جشنواره روستاهای دوست دار کتاب و مروجان و باشگاه های کتاب خوانی ثابت شده است.
وی همچنین در دیدار با سید کوچک هاشمی زاده محقق و چهره ماندگار ادبی دشتی اظهارداشت: هاشمی زاده ‌صاحب‌قلم، خوش‌فکر و بلند اندیشه است که جایگاهی رفیع و استوار در جامعه علمی وادبی استان بوشهر دارد.
ماحوزی گفت: این نویسنده و محقق با حرکت در مسیر علم و عقل در شکوفایی و توسعه فرهنگی دیار خود نقش بسزایی داشته است و جوانان با الگو قراردادن او می توانند به سمت عقل گرایی و علمی سوق داده شوند و آینده منطقه بسیار درخشان خواهد بود.
سید کوچک هاشمی زاده نیز باتشکر از حضور مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی بوشهر اظهار کرد: فعالیت علمی وپژوهشی خود در حوزه لغت شناسی را از سال 1346 وقتی در کلاس درس استاد واژه ای از شعر سعدی را اشتباه تلفظ کرد آغاز کردم.
این نویسنده و محقق دشتی، تحقیق و تالیف فرهنگ لغات متشابه در 60 دفتر، گویش دشتی در چندین جلد و دستور گویش دشتی در کنار چند اثر دیگر را اهم فعالیت های علمی خود عنوان کرد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: حدود دویست کتاب نویسندگان دشتی در کتاب نمای دشتی قرار دارد هر چند این تعداد کتاب و مولف شناسایی شده همه مولفان دشتی و آثار آنها نیست.
حمید زارعی ادامه داد: در این ارتباط کتابچه ای نیز در دست تدوین است که در مراحل اولیه قرار دارد و به عنوان شناسنامه ای از مولفان شهرستان شامل اطلاعاتی از بیوگرافی و توضیحاتی از عناوین آثار آنهاست.
وی ادامه داد: این کتابچه هنوز ناقص است و نیاز به همکاری مولفان شهرستان دشتی دارد.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی هرچه بیشتر نویسندگان و مولفان دشتی عنوان کرد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.