به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این دامدار با اطلاع رسانی به موقع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان زمینه زنده گیری بدون آسیب یک قلاده پلنگ را فراهم کرده بود.
وی بیان کرد: در کمتر از 2 ماه پیش این اداره کل با استفاده توان کارشناسی و محیط بانی موفق شد یکی از موفق ترین عملیاتهای زنده گیری ، انتقال و رهاسازی پلنگ را در کشور اجرایی کند.
قلی نژاد اظهارداشت: طی آن یک قلاده پلنگ ایرانی که وارد آغل دامهای یکی از عشایر منطقه شکرک بخش ارم شهرستان دشتستان شده بود زنده گیری و در یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان در شهرستان رهاسازی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با توجه به کار ارزشمند دامدار برای کمک به زنده گیری و رهاسازی یک قلاده پلنگ ایرانی علاوه بر جبران خسارت وارده از این کار ارزشمند وی نیز تجلیل شد.
قلی نژاد یادآور شد: پایش های بعدی منطقه نیز نشان دهنده قبول زیستگاه جدید توسط پلنگ رها شده است.
وی ادامه داد: پلنگ ایرانی یکی از گونه‌های مهم حیات وحش ایران است که به سبب تخریب زیستگاه و کاهش طعمه و غذا، نیازمند حفاظت است‌.
وی ادامه داد: با توجه به ورود گونه‌های جانوری در اطراف روستاها و در مناطق مسکونی به دلایل مختلف اقدام های لازم به منظور جلوگیری از آسیب به چنین گونه هایی توسط دامداران و روستائیان ضروری است که در این راستا ساکنان روستای شکرک با مشارکت در زمینه زنده گیری و رهاسازی یک قلاده پلنگ ایرانی نقش بسزا و قابل تقدیری ایفا کردند.
بخش های بوشکان و تنگ ارم شهرستان دشتستان در شرق استان بوشهر زیستگاه پلنگ ایرانی است.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.