به گزارش ایرنا، عبدالمجید دوراهکی روز سه شنبه در نشست برنامه ریزی آموزش مهارت استان بوشهر افزود: از این شمار 14 هزار و 89 نفر از مهارت آموزان در بخش دولتی و مابقی در موسسه های کارآموزی آزاد آموزش دیده اند.
وی نقش مهارت آموزی را در پیشبرد جوامع مهم دانست و افزود: هنرآموزان می توانند با شرکت در دوره های مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار نمونه ای از اقتصاد مقاومتی راه اندازی کنند.
دوراهکی اظهار داشت: نقش آموزش‌های مهارتی در تحقق اقتصاد مقاومتی کلیدی و محوری است و می‌ توان با ارائه آموزش با کیفیت، زمینه تولید داخلی و اشتغال پایدار را به ارمغان آورد.
وی یادآور شد: آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار، ارتقای توان کارآفرینی و توام کردن آموزش و مهارت و همکاری بنگاه های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها از سیاست‌ها و اهداف این سازمان در سال جاری است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه توسعه آموزش های مهارتی در نیمه اول سال جاری در 2بخش آموزش روستائیان و عشایر و افراد آسیب پذیر و بد سرپرست و کم توان بوده است گفت: برای تقویت و توسعه روستاها بیش از 2 هزار 200 روستایی استان مهارت افزایی شده اند که این آموزش ها نقشی مهم در توسعه اقتصاد مقاومتی و حمایت از مشاغل خانگی دارند.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای ارائه مهارت‌های مختلف برای افراد جویای کار بوده که انتظار می‌رود مسئولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به مراکزآموزش فنی و حرفه ای گام‌های موثرتری بردارند.
دوراهکی تاکید کرد: کلید اصلی اشتغال پایدار و رفع بیکاری فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای است.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.