به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی بوشهر، یکی از مطالبات تاریخی مردم این استان در چند دهه اخیر بوده که با وجود درخواست عمومی و تایید آن در مطالعات جامع مکان یابی مناطق آزاد کشور، در دولت های گذشته مغفول مانده بود.
وی بیان کرد: با شکل گیری دولت تدبیر و امید طرح منطقه آزاد بوشهر که در مردادماه 1393 در استانداری بوشهر تهیه و بررسی های کارشناسی آن در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به سرانجام رسیده بوده در سفر دیماه سال 93 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم مطرح و مورد موافقت روحانی قرار گرفت.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری علاوه بر موافقت با این پیشنهاد، تصویب آن در هیات دولت و ارسال لایحه مربوطه به مجلس شورای اسلامی را به مردم استان بوشهر وعده داد.
گراوند ادامه داد: هرچند بررسی وتصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی طولانی شد، اما با عنایت به اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری، صنعتی استان بوشهر گامی بلند در راه توسعه و شکوفایی ظرفیت های استان بوشهر و کشور است.
وی گفت: اکنون با نظر مثبت مجلس شورای اسلامی، شاهد تحقق یکی از وعده های مهم رئیس جمهوری و تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر هستیم.
استاندار بوشهر اضافه کرد: به عنوان خدمتگزار مردم استان بوشهر، مراتب سپاس و قدردانی خود، مجموعه دولت در استان و مردم شریف منطقه را از عنایات دولت دوازدهم، بویژه رئیس جمهوری، مجلس شورای اسلامی و بویژه نمایندگان مردم استان در خانه ملت، استانداران سابق، نمایندگان ادوار گذشته و سایر دست اندرکاران، صاحب نظران، اصحاب رسانه، نهادهای مدنی و اجتماعی و فعالان اقتصادی و غیره که در تحقق این موضوع ایفای نقش کرده اعلام داشته و امیدوارم این منطقه بتواند با اتکا به ظرفیت های قانونی، توانمندی های فراوان و کم نظیر، استان بوشهر را در مسیر آبادانی و توسعه روز افزون قرار دهد.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.