به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در آئین 21 جشنواره شهید رجایی استان بوشهر افزود: دلواپسان داخلی با تخریب و سنگ اندازی در مسیر دولت در مسیر افراطیون کاخ سفید گام برمی دارند.
وی اظهارداشت: امروز دولت با 2 گروه افراطی داخلی و افراطیون کاخ سفید روبه رو است که هر دو در تلاش برای تضعیف دولت و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند.
گراوند یادآورشد:عملکرد این گروه از جامعه بعنوان دلواپسان هیچ فرقی با افراطیون کاخ سفید که در راستای تضعیف نظام گام بر می دارند نیست.
استاندار بوشهر اضافه کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در این شرایط حساس همه جناح ها، گروه ها و احزاب سیاسی در راستای تقویت و حمایت دولت باید گام بردارند.
وی گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری به انسجام، اتحاد و همبستگی بین همه قشرها، گروه ها و احزاب سیاسی نیاز دارد.
گراوند افزود: کسانی که به هر نحوی برعلیه دولت شعار می دهند و سنگ اندازی می کنند در ردیف کسانی قرار می گیرند که برای براندازی نظام گام برمی دارند.
استاندار بوشهر گفت: آنچه امروز دشمن به دنبال آن است ایجاد ناامیدی و یاس در جامعه و ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی است که باکمال تاسف برخی از افراد در داخل نیز به شکل دیگری آنان را همراهی می کنند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که دولت تدبیر و امید با استفاده از تمام ظرفیت و توان خود در راستای حل مشکلات جامعه گام برمی دارد باید همه مسئولان با اتحاد و یکپارچگی و پشتیبانی مردم دولت را یاری کنند.
گراوند بر ضرورت دوری از برخی رفتارهای افراطی که خود حرکت در مسیر اهداف دشمن است تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشنواره شهید رجایی گفت: جشنواره شهید رجایی بهانه ای است که نظام اداری با شناخت نقاط قوت و ضعف خود در مسیر درست قرار گیرد.
استاندار بوشهر اضافه کرد: هدف از جشنواره شهید رجایی تنها برگزاری نمادین این جشنواره و تقدیر از برخی دستگاههای اجرایی نیست بلکه با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مسیر خدمت رسانی به مردم که از اهداف و آرمانهای شهدای دولت است باید گام برداشت.
رئیس شورای اداری استان بوشهر گفت: هرگاه نظام اداری در مسیر حل مشکلات مردم قرار گرفت و با این عملکرد سرمایه اجتماعی جامعه افزایش یافت آن وقت جشنواره شهید رجایی در مسیر درست قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی در این شرایط حساس باید در مسیر حل مسائل و مشکلات مردم، برخورد با مفاسد، پاسخگویی و شفافیت درعملکرد خود اقدام کنند.
گراوند با تاکید بر ضرورت سالم سازی، کارآمدی و رضایت مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی گفت: نظام اداری باید خود را خدمتگزار مردم بداند و رضایت نداشتن مردم از دستگاههای اداری ثابت می کند که مشکلاتی در این بخش وجود دارد.
استاندار بوشهر گفت: با هدفمند کردن پروژه ها و با هدایت درست منابع و اعتبارات به سمت طرحها و پروژه های مشخص شده امسال 439 پروژه با بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار در شرایطی که دولت با محدودیت اعتبارات روبه رو است کار بسیار بزرگی است.
وی بیان کرد: میزان اعتبارات هزینه ای و عمرانی در گذشته به حدی بود که نمی دانستند این پول ها را چگونه هزینه کنند اما امروز دولت تدبیر و امید با کمترین اعتبار پروژه های مهم و نیمه کاره سال های گذشته را به سرانجام رسانده است.
گراوند تاکید کرد: مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به اجرایی کردن شعارهای دولت از جمله رعایت حقوق شهروندی و استفاده ازتوان و ظرفیت بانوان و جوانان بی تفاوت نباشند.
وی رضایت مردم از دستگاههای اجرایی، تعامل با رسانه ها و مطبوعات و روزه سکوت نگرفتن در مقابل بیان عملکرد دولت را از شاخص ها و ملاک های ارزیابی مدیران در جشنواره 22 شهید رجایی عنوان کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز گفت: با برنامه ریزی و هدایت اعتبارات به سمت پروژه های اولویت دار حجم اعتباری پروژه های افتتاحی در استان نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.
رضا عوض پور افزود: با وجود اینکه دولت امروز با ابرچالش های مهم داخلی و خارجی روبه رو است اما توانسته در بخش اجرای پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب گام های موثری بردارد.
وی بیان کرد: همکاری و همگرایی همه افراد و گروهها در شرایطی که دولت با مشکلات متعددی از جمله کنترل نقدینگی، رکود، بیکاری ،مسائل زیست محیطی، آب و بحثهای بین المللی روبه رو است ضروری است.
عوض پور در خصوص کمبود نیروی انسانی در برخی دستگاههای اجرایی افزود: در زمان حاضر 18هزار و 500پست سازمانی در استان وجود دارد که از این میزان تنها 13 درصد پست بلاتصدی و 87 درصد آنها پر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بیان کرد: این استان از نظر ضریب اشغال پست های سازمانی نسبت به میانگین کشوری در شرایط بهتری قرار دارد.
عوض پور اضافه کرد: از جمعیت 32 هزار و 800 نفری کارمندان استان بوشهر که 64 درصد آنها بالای لیسانس هستند تنها 41 درصد را کارمندان زن و سهم مدیریتی این قشر 11 درصد است.
وی رعایت حقوق شهروندی، ارتقای کرامت انسانی و خدمت رسانی به مردم از طریق میز خدمت الکترونیک و حضوری ،ارتباط با رسانه ها و واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی را از ملاک های ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی در جشنواره 22 شهید رجایی عنوان کرد.
در ادامه این آئین در شاخص اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) ،دامپزشکی، و شرکت گاز، شاخص های عمومی دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد و تحقیقات صنعتی، درشاخص تولیدی و زیربنایی اداره بنادر و کشتیرانی و جهاد کشاورزی، شاخص عمومی اداره کل ورزش و جوانان، شاخص علمی، فرهنگی و آموزشی آموزش و پرورش، شاخص حمایت، سلامت و بهداشت اداره کل بهزیستی و در گروه شرکتها شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر بعنوان دستگاههای برتر معرفی شدند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.