درپی نشر برخی زمزمه‌ها درخصوص گزینه‌های پیش روی دولت شما در‌ حوزه وزارت نیرو و سازمان محیط زیست که تداعی کننده تیم معروف اتاق فکر آب در دولت های اصلاحات و تدبیر و امید است، سیلی از نگرانی ها درباره زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنین غرب کشور به ویژه استان مظلوم و تحت تبعیض لرستان را بوجود آورده است.

باشگاه مخاطبان جماران، جمعی از فعالان لرستانی در نامه‌ای به رییس جمهور منتخب انتقادات و نگرانی‌هایی را درپی گزینه‌های احتمالی وزارت نیرو و سازمان محیط زیست اعلام کردند.

 

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان
ریاست جمهور منتخب
با سلام
 
درپی نشر برخی زمزمه‌ها درخصوص گزینه‌های پیش روی دولت شما در‌ حوزه وزارت نیرو و سازمان محیط زیست که تداعی کننده تیم معروف اتاق فکر آب در دولت های اصلاحات و تدبیر و امید است، سیلی از نگرانی ها درباره زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنین غرب کشور به ویژه استان مظلوم و تحت تبعیض لرستان را بوجود آورده است که شرحی از آن درپی می‌آید:

 

۱. مستحضر هستید که به مدت سی سال مدیریت تخصیص منابع آب کشور در دست تیمی بوده است که خاستگاه آن‌ها از استان های فلات مرکزی است که کمترین رای به شما در آن مناطق بوده است و طی دهه های اخیر ناعادلانه ترین و ظالمانه ترین تصمیمات را به نفع مناطق خود و علیه استان های غرب کشور روا داشته اند.
پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون به زاینده رود و از سرشاخه های دز به پروژه قمرود تنها نوک کوه یخ از اقدامات این گروه است که باعث ویرانی زندگی هزاران خانواده، کوچ اجباری ایلات و ضربه به زندگی عشایری آنان، تضعیف کشاورزی و امنیت غذایی مردم در استان های غرب کشور، افزایش بیکاری و مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ شده است.
 
۲. علی رغم ضربه های اساسی گروه‌ قوم گرایی که وزارت نیرو را سهم یک حلقه چهار پنج نفره میدانند که اگر خود نتوانند وزیر شوند معاون‌شان را به عنوان گزینه وزارت مطرح می‌کنند، سابقه آنها نشان می‌دهد که مسئولیت هزینه تراشی هایشان را برعهده نمی‌گیرند. مستحضر باشید که حدود دو دهه پیش، بحران مدیریت آب درخوزستان در حضور همین افراد تذکر داده شده بود اما در ایامی که بحران غیزانیه پیش آمد از خود مسئولیت زدایی کردند. در همین خصوص گزارش سال ۱۳۹۲ مرکز پژوهش های مجلس در خصوص بحران آب خوزستان بسیار خواندنی است.

جماران آمادگی دارد پیشنهادات و انتقادات در این خصوص را منعکس کند.

۳.شبکه اتاق فکر آب در تمام این سال ها گزینه های خود را هم در سازمان محیط زیست و هم در استانداری استان‌های حوزه بالادست و پایین دست آب ریز زاینده رود، کرخه و کارون و ... بر سرکار گماشته اند لذا در این خصوص نیز نگرانی های زیادی بر ما مستولی گشته است.
 
جناب آقای پزشکیان، ما امضا کنندگان این بیانیه اعلام می‌داریم که وضعیت محیط زیست ایران در آستانه شکنندگی‌های جبران ناپذیری قرار گرفته است لذا صمیمانه و قاطعانه به شما هشدار می‌دهیم که دام‌ چیده شده توسط‌ مارهای خوش خط و خال را به درستی شناسایی و مانع گرفتاری دولت خود در آن شوید. فراموش نکنید پایگاه رای شما در استان هایی است که افراد مذکور از هیچ اقدامی علیه آنان فروگذار نبوده اند لذا سپردن امور وزارت خانه نیرو و سازمان هایی همچون سازمان محیط زیست به دست این افراد پشت کردن به رای حامیان شما محسوب می‌شود.
 
اسامی امضا کنندگان این نامه در پایگاه خبری جماران محفوظ است.
 
 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.