سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه ایران دارد در برابر چشمان ما خود را از یک «جامعه‌ی تجاری» به یک «جامعه‌ی تولید کننده» و از یک جامعه «مصرف کننده» به یک جامعه «تولید کننده» تبدیل می‌کند تاکید کرد: اتریش مایل است بخشی از این فرآیند امیدوار کننده در ایران باشد.

به گزارش جماران؛ سفیر اتریش در ایران سفر دکتر روحانی به وین را نقطه عطفی در تحولات سیاسی دو کشور دانسته و گفت : این سفر حاوی پیام های بسیار مهمی است. 

اشتفان شولتز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه این اولین سفر رئیس جمهور دکتر روحانی به اتریش، در طی دو سفری است که به کشورهای غربی داشته‌اند و اولین دیدار شخصی ایشان با مقامات اتریش است گفت: اتریش قویا مایل به برقراری مشارکت و توسعه روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است. 

سفیر اتریش با بیان اینکه ما در اروپا توافق کردیم که ایران بر اساس برجام، مادامی که بر تمام تعهدات هسته‌ای خود همانطور که تا کنون متعهد بوده، متعهد بماند، با حمایتی جهانی از حق بلامنازع، غیرقابل اجتناب و پیوسته بهره‌مندی از منافع عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با دنیا برخوردار خواهد بود. و از همین رو ما در اتریش می‌خواهیم با ایران در ساخت اقتصاد مبتنی بر بخش فعال خصوصی مشارکتی جدی داشته باشیم. 

شولتز با اشاره به سفر دکتر روحانی به اتریش و تجربیات و دستاوردهای مهم این کشور در اقصادی بخش خصوصی گفت: اتریش به شدت مایل است تا در بخش خصوصی اقتصاد ایران مشارکت داشته باشد و این مشارکت را می توان در سه بخش عمده دسته بندی کرد نخست، کمک اتریش به ایران برای ایجاد سیستم‌های کارآموزی که جوانان را قادر به ایجاد کسب‌و‌کار و خود اشتغالی می‌سازد، دوم تقویت نوآوری در ایران از طریق یکپارچه‌سازی همگانی دانشگاه‌ها و تحقیقات و بخش خصوصی تولید که ورای انتقال تکنولوژی است و سوم تقویت سیاست های رقابتی به وسیله‌ی در دسترس قرار دادن تجربیاتمان در کنارگذاشتن محدودیت‌ها و مقررات دست و پا گیر موجود برای کارآفرینان و تولید کنندگان بخش خصوصی.

شولتز با بیان اینکه ایران دارد در برابر چشمان ما خود را از یک «جامعه‌ی تجاری» به یک «جامعه‌ی تولید کننده» و از یک جامعه «مصرف کننده» به یک جامعه «تولید کننده» تبدیل می‌کند تاکید کرد:  اتریش مایل است  بخشی از این فرآیند امیدوار کننده در ایران  باشد.

سفیر اتریش گفت: ما از این که رهبری ایران اینگونه از چالش‌های مربوط به تحریم‌های منفی ثانویه به عنوان منبعی الهام بخش برای بازآفرینی سیستم اقتصادی ایران با تمرکز بر خوداتکایی های فناورانه توام با ایجاد بازار رقابتی داخلی که می‌تواند به عنوان مدلی برای ابعاد وسیع‌تر خاور میانه عمل کند، استقبال کرده است، تحت تاثیر قرار گرفته‌ایم.

شولتز در پاسخ به این سوال که اتریش چه کمکی می‌تواند به ایران بکند گفت: ما به همراه ایران اندوخته‌ای از مشارکت‌های بخش استراتژیک را به دست می‌آوریم که بر گسترش ظرفیت ها  و آموزش تمرکز دارد تا توسط بنگاه های اقتصادی عملیاتی شود. 

سفیر اتریش در ایران در ادامه گفت: ما سرمایه و پول اولیه برای ایجاد یک مرکز منطقه ای برای انرژی های پاک را فراهم می کنیم که مقر آن در تهران باشد و بازار آن کشورهای عضو اکوی حاشیه دریای خزر باشند.  همچنین برنامه وسیعی برای مشارکت با ایران برای مدیریت بلایای طبیعی داریم که از جمله آنها شرکت و حضور برخی از مقامات و کارشناسان ایرانی شاغل در این بخش در بزرگترین کارگاه تمرینی علمی ـ عملی نجات شهری خواهد بود که در اتحادیه اروپا برگزار می شود. هدف ما این است که به مرور زمان ایران را قادر سازیم که در رویدادهای مربوط به بلایای طبیعی طبق استانداردهای بین المللی به کنشگر اول منطقه تبدیل شود. همچنین اتریش در حال ایجاد بخش دیگری از مشارکت ها با ایران در ابعاد منطقه‌ای برای  حفاظت از دارایی‌های فرهنگی در زمان بحران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.