وزیر پیشنهادی نیرو در دوران وزارت خود در دولت اصلاحات، آنچه را داشت به عرصه آورد. نیازی به ارائه رزومه او نیست و نگاه او به حوزه انرژی در کشور، میان بسیاری از متخصصان این حوزه، زبانزد است.

به گزارش جماران؛ قاسم تقی‌زاده‌خامسی، شهردار منتخب مشهد، در شرق نوشت:

«اینکه کاروان دولت دوازدهم، بدون «بیطرف» به راه افتاد، خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. سؤال اساسی این است؛ وزیری که برای دفاع از او بیش از ١٤٠ نفر ثبت‌نام کرده بودند، چرا از حضور در کابینه جا ماند؟ او مدیر دهه ٧٠ و نیمه اول دهه ٨٠ شمسی است؛ دوره‌ای که صداقت مشتری داشت. اکنون دهه ٩٠ است و سیاست کالایی شده که هرکه بیشتر بپردازد صاحب آن خواهد شد. وزیر پیشنهادی نیرو در دوران وزارت خود در دولت اصلاحات، آنچه را داشت به عرصه آورد. نیازی به ارائه رزومه او نیست و نگاه او به حوزه انرژی در کشور، میان بسیاری از متخصصان این حوزه، زبانزد است. برای بسیاری از ما که از نزدیک، چه در دوران وزارت نیروی دولت اصلاحات و چه قبل و پس از آن، بی‌قراری او برای اثرگذاری در هر بخشی که امکان آن را دارد،  دیده‌ایم، چون روز روشن است. درک احساس بیطرف در زمان اعلام نتایج رأی ‌اعتماد نمایندگان کار دشواری نیست. او از دوران دانشجویی تا امروز، هر آنچه نیاز کشور تشخیص داده جامه عمل پوشانده است. پیام رأی مجلس دهم اما، اهمیت آب است؛ چه در ایران و چه در سطح خاورمیانه. هرچند سیاست در این مدار بر «آب» گشت اما این لابی سیاست‌مداران بود که عرصه را بر او تنگ کرد. همه می‌دانند بیطرف خود میلی برای بازگشت به وزارت نداشت و رأی مجلس چیزی از جایگاه و توانمندی این مدیر بی‌ادعا و صاحب رزومه کم نمی‌کند. 

وزیر پیشنهادی نیرو اما بعد از درخواست رئیس‌جمهوری برای همراهی او و مردم، برای بهبود بهره‌وری و تولید انرژی در کشور و حفظ و ارتقای کیفیت منابع آب، با ایده و اراده قدم به صحنه گذاشته بود اما اکنون این ‌بار از دوش او برداشته شده است. اگر بیطرف به بهانه آب به وزارت دولت دوازدهم نرسید، اما زلالی او مانند آب همیشه روان خواهد بود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.