رئیس قوه مقننه بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری های تجاری و صنعتی میان ایران و غنا تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ علی لاریجانی عصر امروز با ماهامادو بادومیا معاون رئیس جمهور غنا دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به اهمیت و جایگاه غنا گفت: سیاست جمهوری اسلامی گسترش روابط با کشورهای آفریقایی است که کشور غنا یکی از این مسیرها محسوب می شود.

رئیس قوه مقننه بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری های تجاری و صنعتی میان ایران و غنا تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی علاقمند به توسعه روابط تجاری، آموزشی، درمانی، صنعتی و کشاورزی با کشور غنا است.

او ادامه داد: خوشبختانه شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو به پیشرفت های خوبی دست یافته اند و ما آماده گسترش روابط در این بخش با کشور غنا هستیم، همچنین ظرفیت های خوبی در حوزه خدمات مهندسی از جمله پروژه های زیرساختی، راهسازی و انبوه سازی مسکن میان دو کشور وجود دارد.

لاریجانی افزود: کشور غنا، کشوری دوست برای جمهوری اسلامی بوده و سیاست ایران همکاری بیشتر با این کشور است.

 تعاملات ایران و غنا در حوزه تجاری و صنعتی باید افزایش یابد

در این دیدار ماهامادو بادومیا معاون رئیس جمهور غنا با اشاره به روابط مثبت و دیرینه ایران و غنا در چند سال اخیر گفت: با توجه به اهمیت ایران در جهان، این کشور در قالب هیاتی با حضور 4 وزیر در مراسم تحلیف شرکت کرده است، از طرفی دیگر خوشبختانه همکاری های مختلفی میان دو کشور در سال های گذشته در بخش های آموزشی و درمانی صورت گرفته که این رویکرد و سیاست جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه ایران با تمدنی غنی، پیشرفت های خوبی را در حوزه گسترش علم کسب کرده است، تصریح کرد: امیدوارم تعاملات دو کشور در حوزه تجاری به ویژه بخش های نفت، گاز، فولاد، کشاورزی، مسکن و خودرو گسترش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.