معاون امور استانی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشته و یکی از مشکلات کشور، هماهنگ نبودن دستگاه‌های فرهنگی با ائمه جمعه است.

به گزارش جماران؛ عبدالعلی ابراهیمی در شورای اداری استان اظهار کرد: هم اکنون ۹۰۰ ائمه جمعه در کشور وجود دارد و تعداد پرسنل این دستگاه و نهاد ۴۸ نفر است.

وی با بیان اینکه پشتیبان ائمه جمعه مردم هستند، ادامه داد: ما امام جمعه تربیت نمی‌کنیم و تنها روحانی تربیت شده در حوزه علمیه را انتخاب و به شهرها معرفی می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ شهر متقاضی امام جمعه هستند، افزود: مردم باید امکانات اولیه معیشت ائمه را تامین کنند تا یک روحانی از حوزه انتخاب و بنا بر سیاست‌های ابلاغی مرکز قرارگاه فرهنگی را فرماندهی کند.

معاون امور استانی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادامه داد: در عرصه گسترده فرهنگ، جایگاه امام جمعه کجاست؟ مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشته و یکی از مشکلات کشور، هماهنگ نبودن دستگاه‌های فرهنگی با ائمه جمعه است. تا حدودی دستگاه‌های فرهنگی از ارگان‌های اجرایی اشکال بیشتری دارند.

ابراهیمی تصریح کرد: نهاد نماز جمعه وابسته به مقام معظم رهبری است و باید سیاست‌های ابلاغی رهبری را تبیین و به دنبال تحقق مطالبات رهبری باشد.  انتقاد منصفانه مشکلی ندارد، گفت: وظیفه امام جمعه حمایت از عملکرد مسئولین و دولت است، ما در کشور مظلومتر از نظام جمهوری اسلامی نداریم، این همه خدمت را چرا نبینیم؟ و چرا نگوییم؟

وی ادامه داد: نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داشته باشیم. ما در دستگاه‌ نماز جمعه تابع سیاست‌های مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی که شعار سال است، هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز با تاکید بر این‌که کارهای فرهنگی هر شهر باید با محوریت نمازجمعه صورت گیرد، اظهارکرد: نمازجمعه نیازمند به ستاد، مصلا و کار فرهنگی دارد لذا تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها و نهادها در اختیار نماز جمعه قرار بگیرد.

آیت‌الله سید احمد میرعمادی  در جلسه شورای اداری استان که با موضوع نقش ادارات و نهادها در قرارگاه فرهنگی نماز جمعه در استانداری برگزار شد، گفت: نماز جمعه از شئونات رهبری است و به تبیین سیاست‌های رهبری می‌پردازد.

 وی به سفارشات پیامبر اسلام به سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: انسان همیشه باید حق را بگوید چراکه کتمان حق گناه کبیره است کمااینکه باید صله رحم را به‌جا بیاوریم اگرچه خویشاوندان به ما پشت کنند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که افتخار  پیامبر اسلام این بود که  هم‌نشین با فقرا بود، عنوان کرد: در هر حال بزرگ‌منشی خود را حفظ کنیم هیچ‌گاه دستمان را به‌سوی دیگران دراز نکنیم و اگر کسی درب اتاق مدیری آمد به او بی‌اعتنایی نشود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که نماز جمعه در بین عبادات دیگر یک عبادت بی‌نظیر است، افزود: نمازجمعه جنبه‌ی عبادی و سیاسی دارد و نماز حاکمیتی و ولایت است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که کارهای فرهنگی هر شهر باید با محوریت نمازجمعه صورت گیرد، افزود: دستگاه‌های فرهنگی هر شهر با محوریت امامان جمعه فعالیت کنند کمااینکه امام جمعه زبان مردم و زبان نظام اسلامی است.

وی عنوان کرد: امام‌جمعه تبیین کننده سیاست‌های نظام و رهبری است، در نماز جمعه باید استکبار جهانی برای مردم بازگو شود. در نماز جمعه در کنار تقوا باید رویدادهای سیاسی برای مردم بیان شود.  باید مسئله انقلابی بودن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را حفظ کنیم، ما با روحیه انقلابی بر تمام مشکلاتی پیروز شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که روحیه انقلابی جبهه مقاومت را به‌وجود آورده است، تصریح کرد: با روحیه انقلابی شهر حلب در سوریه و شهر موصل در عراق آزاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که موفقیت ما مرهون مسئله ولایت و وحدت است،  تصریح کرد: اگر همه زیر چتر ولایت باشیم پیشرفت حاصل می‌شود و زیر چتر ولایت می‌توان بر همه تهدیدها غلبه پیدا کرد.

وی در خصوص نقش ادارات و نهادها در قرارگاه فرهنگی نماز جمعه، گفت نمازجمعه نیازمند به ستاد، مصلا و کار فرهنگی دارد لذا تجهیزات و امکانات دستگاه‌ها و نهادها در اختیار نماز جمعه قرار بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.