یک نشریه کویتی با انتقاد از رویکرد و سیاستهای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر سابقه این مشکلات سیاسی را ریشه دار دانست.

به گزارش جماران، نشریه پرشمارگان السیاسه کویت روز چهارشنبه که رویکردی نزدیک به رژیم آل سعود دارد طی سرمقاله ای در شماره امروز خود با انتقاد از سیاست های منطقه ای قطر نوشت: بسیاری از کشورهای حوزه جنوبی خلیج (فارس) به مدت دو دهه است که از سیاستها و عدم همکاری دوحه ناراضی هستند و در قبال کارشکنی های قطر سکوت اختیار کردند و تلاش داشتند تا با دیپلماسی این اختلافات را حل و فصل نمایند.
این نشریه افزود: قطر در سالهای اخیر تلاش کرده با پرداخت پول و تامین منابع مالی جایی را در معادلات منطقه ای و بین المللی برای خود دست و پا کند اما حکام قطر به این امر پی نبرده بودند که در برخی امور تنها رویا پردازی کرده اند و باید به اندازه حجم و شرایط کشورشان تصمیم گیری کنند.
السیاسه با انتقاد شدید از سیاستهای منطقه ای دوحه نوشت: قطر در حالی تلاش می کند جایی برای خود در معادلات منطقه ایجاد کند که مساحت این کشور تنها 12 هزار کیلومتر مربع است.
این نشریه کویتی به تدابیر اتخاذ شده از سوی برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس بر علیه قطر اشاره کرد و افزود: امروزه اعضای شورای همکاری خلیج فارس به اتخاذ تدابیر شدیدی علیه قطر دست زده اند و دوحه نیز متقابلا دست دوستی را به سمت آنکارا دراز کرده است که منجر به راه اندازی پایگاه نظامی ترکیه در قطر شد.
السیاسه یادآور شد: سیاست امروزه منطقه و رخدادهای اخیر شرایط کنونی را نشان داد که باید به اختلافات با قطر به صورت ریشه ای رسیدگی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.