نخست‌وزیر هند به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اطمینان داد حمایت دهلی‌نو از مساله فلسطین "تزلزل‌ناپذیر" است. او همچنین تاکید کرد، خواستار تشکیل فلسطینی مستقل، متحد و با اقتدار است که در صلح با اسرائیل همزیستی داشته باشد.

به گزارش جماران ، به نقل از پایگاه دیلی نیوز، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که قرار است ژوئیه به اراضی اشغال برود، همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل به زودی از سر گرفته شود و دو طرف در مسیر یافتن راه‌حلی جامع حرکت کنند.

 

پس از مذاکرات مودی و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرفین پنج توافقنامه امضا کردند.

مودی در کنفرانس خبری مشترک با عباس گفت: ما خواستار تحقق فلسطینی مستقل، متحد، با ثبات و با اقتدار هستیم که با اسرائیل همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد. من بار دیگر موضع خودمان را به محمود عباس منتقل کردم.

نخست‌وزیر هند همچنین تاکید کرد: حمایت کشورم از مساله فلسطین تزلزل‌ناپذیر است. هند امیدوار است مذاکرات میان طرف فلسطینی و اسرائیلی سریعتر از سر گرفته شود و طرفین به سمت راه‌حل جامع حرکت کنند.  

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم با قدردانی از همبستگی هند گفت: هند دوست ماست و در سطوح بین‌المللی نفوذ دارد. هند می‌تواند نقش مهمی در حل بحران فلسطین و اسرائیل ایفا کند.

عباس همچنین گفت، در دیدارهای اخیر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه درباره احتمال ایجاد راه‌حل فوری برای مناقشه دیرینه بحث و رایزنی کرده است.

عباس تمامی اشکال تروریسم را محکوم کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.