پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از واکنش ها به انتشار تبلیغ توهین آمیز؛

«پیتزا هات» مجبور به عذرخواهی از اسیران فلسطینی شد

شرکت آمریکایی «پیتزا هات» (Pizza Hut) پس از انتشار تبلیغ توهین آمیز به اسیران اعتصاب غذاکننده فلسطینی در صفحه فیسبوک متعلق به شعبه این شرکت در فلسطین اشغالی، با موج محکومیت ها روبرو و سپس مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش جماران، تارنمای «العهد» شرکت آمریکایی «پیتزا هات» در صفحه فیسبوک مربوط به شعبه فلسطین اشغالی این شرکت، تبلیغی برای پیتزاهای خود منتشر کرده بود که در آن به بیش از 1600 اسیر فلسطینی که به مدت بیش از چهار هفته در اعتصاب غذا به سر می برند توهین شده بود. 
در این تبلیغ خطاب به مروان البرغوثی آمده بود: «برغوثی، اگه می خوای اعتصاب غذاتو بشکنی به نظرت پیتزا برات خوب نیست؟» 
به دنبال انتشار این تبلیغ توهین آمیز، کمپین تحریم غذاخوری های وابسته به «پیتزا هات» با انتشار هشتک «پیتزا هات را تحریم کنید» و boycott_pizzahut# در شبکه های ارتباط جمعی شکل گرفت تا جایی که این شرکت با انتشار مطلبی در همان صفحه «پیتزا هات اسرائیل» از تبلیغ صورت گرفته عذرخواهی کرد و نوشت: این رفتار مناسب نبود و با برند تجاری ما همخوانی ندارد. 
شرکت آمریکایی «پیتزا هات» ویژه غذاهای فست فودی، 12 هزار شعبه در بیش از 90 کشور از جمله در کشورهای عربی دارد. 
صدها اسیر فلسطینی از 28 فروردین ماه جاری در اعتراض به شرایط وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زدند. «مروان البرغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که در اسارت به سر می برد، این اعتصاب را رهبری می کند. 
بنابر اعلام آمارهای رسمی فلسطین، حدود 6500 فلسطینی از جمله 57 زن و 300 کودک کم سن و سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می برند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.