نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران گفت: تصویر من از ایران این است که ایرانیان مردمی مهمان نواز، باهوش، با تاریخ و فرهنگ غرور آمیز و صلح جو هستند.

به گزارش جماران، «گری لوئیس» شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه یک هفته فرانسوی در کاشان در خانه سرای عامری های این شهر اظهار داشت: در سردر مقر سازمان ملل در نیویورک شاهدیم که شعری از سعدی شاعر پرآوازه ایرانی نقش بسته است که به نزدیکی انسان ها تاکید دارد و این نشان از روحیه صلح جویی ایرانیان دارد.
وی بیان کرد: پیوند میان 2 کشور ایران و فرانسه بسیار قوی و محکم است و این 2 کشور دارای تاریخ و تمدنی بسیار قدیمی و افتخار آمیز هستند که آثار تاریخی به جا مانده از گذشته های دور موید آن است.
وی با بیان این که باید در دنیای امروز پل بسازیم نه دیوار گفت: گردشگری می تواند حلقه واسط ملت ها باشد و تور لیدرها در این زمینه می توانند این حلقه ها را محکم تر کرده و باعث نزدیکی فرهنگ ها شوند.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: همه گردشگران و تورلیدرهای فرانسوی اگر با ذهنیت مثبت از ایران به فرانسه بازگردند می توانند نگرش مردم آن کشور را نسبت به ایران تغییر دهند.
وی با بیان این که حدود چهار سال است که همراه خانواده در ایران زندگی می کنم و به 29 استان سفر کرده ام، افزود: کاشان یکی از شهرهای خاطره انگیز برایم بوده است و همواره دوست داشتم به این شهر سفر کنم.
وی ادامه داد: تپه های سیلک با تمدنی هفت هزار ساله و سفال و گلدان های نقش بسته در آن فرهنگ و هنر ایرانی را نشان می دهد.
گری لوئیس اظهار داشت: ایران آثار تاریخی زیادی به جا مانده از دوران های تاریخی و امپراتوری های گذشته های دور دارد که می توان در بیشتر شهرهای ایران آن را مشاهده کرد.
وی گفت: با آثار و خانه های تاریخی فراوانی که در کاشان می بینیم به این نتیجه می رسیم که کاشان تاریخی بسیار قدیمی تر از اصفهان دارد.
کارگاه های آموزشی یک هفته فرانسوی در کاشان که شامل عکاسی،آشپزی فرانسوی، چیدمان و تئاتر بود با حضور هنرمندان فرانسوی و کاشانی در هتل سرای عامری های کاشان برگزار شد.
خانه عامری‌ ها واقع در خیابان علوی کاشان در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری فرد توسعه یافته ‌است.
این خانه اکنون مجموعه‌ای است که تغییر کاربری داده و به اقامتگاه گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.