مسئول شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: خستگی ناپذیری، ثبات در رفتار، صداقت و ایستادگی در برابر آرمان ها و اهداف نظام و انقلاب از ویژگی های بارز و محورهای مهم شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سید رضا اکرمی روز پنجشنبه در مراسم اربعین درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گرگان اظهار کرد: با وجود رفتارهای نامهربانانه برخی، آیت الله هاشمی هیچگاه از استمرار حرکت در مسیر پیشرفت کشور و رهروی از ولایت فقیه غافل نشد و تا آخرین لحظات زندگی پربار خود بر این اصول ایستادگی کرد.

 وی بیان کرد: متاسفانه برخی پس از فوت ایشان هم دست از لجاجت و تخریب آیت الله هاشمی برنداشته و از هر فرصتی برای وارد کردن تهمت های ناروا و ناصحیح به این شخصیت بارز و همیشه انقلابی استفاده می کنند. 
 مسئول شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: یکی از بهترین منابع برای پی بردن به ویژگی های آیت الله هاشمی ، کتاب زندگینامه این شخصیت است که با صداقت تمام همه اتفاقات مهم دوران پس از انقلاب و مسئولیت های خود را در آن نگاشته و عرضه کرده است. 
 حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: مطالعه این کتاب و دیگر نوشته های آیت الله هاشمی، امکان بررسی هر چه بهتر ویژگی های شخصیتی ایشان را فراهم می کند، اما یکی از آسیب های جدی جامعه، دوری ناباورانه از فضای مطالعه و کتابخوانی است. 
 وی به برخی انتقادات از تیم مذاکره کننده هسته ای در جریانی که به تصویب برجام منتهی شد نیز اشاره کرد و گفت: برخی هنوز به دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایراد می گیرند که چرا در هنگام جلسات به روی گروه مقابل لبخند می زد و این کار را مغایر هدف مذاکره کنندگان می دانند. 
 مسئول شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: این منتقدین همانگونه که لبخندها را می بینند، فریادهای دکتر ظریف بر سر وزیر امور خارجه آمریکا را ببینند و پس از آن صادقانه و بدون غرض ورزی قضاوت کنند. 
 حجت الاسلام اکرمی افزود: آیت الله هاشمی با درک اهمیت کار تیم مذاکره کننده هسته ای بارها از این گروه و به خصوص دکتر ظریف تقدیر کرد.
 به گزارش ایرنا مراسم اربعین درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ظهر پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان، معاون سیاسی استاندار، جمعی از مدیران کل استان و اقشار مختلف مردم در گرگان برگزار شد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.