جلالی گفت: ایران می‌تواند به عنوان الگوی دفاعی مناسبی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام در مقابله با تهدیدات دشمنان باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران با مالی با بیان اینکه ایران به عنوان کشور با ثبات و امن منطقه به حساب می‌آید ، گفت: ایران می‌تواند به عنوان الگوی دفاعی مناسبی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام در مقابله با تهدیدات دشمنان باشد.

به گزارش جماران، هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی به ریاست کاظم جلالی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی با کریم کیتا رییس کمیته دفاعی مجلس ملی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست که با حضور رضایی سرپرست سفارت ایران در جمهوری مالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت سطح روابط دو کشور ایران و مالی به عنوان دو کشور مسلمان، گفت: تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی به تقویت روابط دو جانبه منجر خواهد شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش و توسعه روابط دیپلماسی پارلمانی با کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان است و امید دارد تا این ارتباط به توسعه مناسبات دولت‌ها در بخش‌های مختلف منتهی شود.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با مالی با اشاره به مراودات پارلمانی دو طرف، خاطرنشان کرد: گفتگوهای پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری مالی به وحدت جهان اسلام کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت گروه‌های دوستی پارلمانی، تصریح کرد: تقویت همکاری‌های دوجانبه پارلمانی ایران و مالی باید با برنامه‌ و براساس ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی دوکشور باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌های علمی و آموزش ایران، توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با رشد علمی مطلوبی که در چند سال اخیر به دست آورده است زمینه‌های خوبی جهت همکاری‌های علمی وآموزشی با جمهوری مالی دارد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: این ظرفیت زمینه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی میان ایران و مالی را به وجود خواهد آورد.

جلالی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور با ثبات و امن منطقه به حساب می‌آید و این شرایط ظرفیت خوبی را در اختیار ایران برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای قرار داده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان الگوی دفاعی مناسبی برای کشورهای منطقه و جهان اسلام در مقابله با تهدیدات دشمنان باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده از حضور ترویست‌ها در منطقه و کشورهای اسلامی، تصریح کرد: برخی کشورهای غربی علاقمندند که فجایع تروریست‌ها را به عنوان جنگ شیعه و سنی معرفی کنند در حالیکه تروریسم منطقه دست پرورده تفکر افراط گرایی است که حمایت‌های آن از سوی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه صورت می‌گیرد.

وی وحدت را لازمه پیشرفت جهان اسلام دانست و گفت: پارلمان‌های کشورهای مسلمان می‌توانند به عنوان منتخبان امت اسلام، زمینه‌ همگرایی و هم‌صدایی کشورهای مسلمان را به وجود بیاورند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با مالی، یادآور شد: وحدت و اتحاد واژه گمشده کشورهای مسلمان است که باید برای تقویت آن در بین امت‌های اسلام تلاش کرد.

کریم کیتا رییس کمیته دفاعی مجلس ملی مالی نیز در این نشست با ابراز تمایل نشسبت به گسترش روابط دیپلماسی پارلمانی با ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در روابط دیپلماتیک بسیار صادقانه عمل می‌کند و ما به این صداقت ایمان داریم.

وی با بیان اینکه ایران از پیشینه تاریخی و فرهنگی ارزنده‌ای برخوردار است، افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با دنیا و جمهوری مالی براساس احترام متقابل است.

رییس کمیته دفاعی مجلس ملی مالی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با گذشتن از سد تحریم‌ها با پایداری روی پای خود ایستاد.

کیتا تاکید کرد: سطح بالای علمی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران اشتیاق ما به همکاری‌های دوجانبه‌ در این بخش‌ها را دوچندان می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.