رسانه های آلمانی در خبری فوری از برخورد یک کامیون با حاضران در یک بازار کریسمس در شهر برلین خبر دادند؛ حادثه ای که بر اثر آن چند نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

به گزارش جماران، از برلین آلمان خبر رسیده که اصابت یک کامیون با حاضران در یک بازار کریسمس، حداقل یک کشته و چندین زخمی برجای گذاشته است.

در حالی که خبر ترور سفیر روسیه در ترکیه، از عصر امروز دوشنبه به خبر اول رسانه های جهان تبدیل شده است، از برلین آلمان خبر رسیده یک کامیون با حاضران در یک بازار تصادف شدیدی داشته است.

هنوز خبری مبنی بر تروریستی بودن برخورد کامیون با حاضران در یک بازار کریسمس در برلین مخابره نشده اما کشته شدن حداقل یک نفر و زخمی شدن چندین نفر دیگر تایید شده است.

انتشار خبر برخورد کامیون در برلین آلمان، اذهان را به سمت حمله تروریستی چند ماه قبل در شهر «نیس» فرانسه با استفاده از کامیون میبرد.

اواخر تیرماه امسال، حمله تروریستی با کامیون مملو از اسلحه و نارنجک به مردم در نیس، همزمان با سالروز جشن ملی فرانسویان، دست کم ۸۴ کشته و دهها نفر زخمی برجا گذاشته بود

البته هنوز مقامات آلمانی تروریستی بودن برخورد کامیون با حاضران در بازار برلین را تایید نکرده اند.

پلیس شهر برلین آلمان اعلام کرد هنوز درباره اینکه برخورد کامیون به حاضران در بازار کریسمس حمله عامدانه بوده یا سانحه رانندگی، مطمئن نیست.

البته برخی منابع خبری به نقل از یک منبع پلیس آلمان اعلام کردند که احتمال تروریستی بودن این ماجرا وجود دارد.

برخی منابع محلی هم اعلام کردند که «این حمله تروریستی» در برلین، حداقل 2 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته است.

در ادامه انتشار خبرها درباره حادثه برلین، خبر رسیده که راننده این کامیون فردی لهستانی بوده که پس از برخورد با حاضران در بازار کریسمس برلین، از صحنه متواری شده است.

در جدیدترین خبر منتشر شده در خصوص برلین، برخی منابع از کشته شدن حداقل 4 نفر و زخمی شدن 50 نفر بر اثر برخورد کامیون با آنها خبر میدهند.

دستگیری راننده

برخی منابع خبری می‌گویند پلیس آلمان راننده کامیون مظنون به حمله به یک بازار کریسمس در برلین را دستگیر کرد. 

آخرین آمار کشته ها و مجروحان

حمله تروریستی در برلین به بازار کریسمس، 9 کشته و دستکم 50 زخمی برجای گذاشت.

 

 

به گزارش جماران به نقل از وب سایت اشپیگل، شامگاه دوشنبه در برلین کامیونی در یک مرکز گردشگری در نزدیکی کلیسای « گیدشتنیس» با سرعت وارد بازار کریسمس شد و به شدت با عابران برخورد کرد. 
در این حادثه 9 تن کشته و دستکم 50  تن زخمی شدند. رسانه ها از افزایش تعداد مجروحان خبر می دهند. 
این حادثه در بازار کریسمس «برایتشاید پلاتز» درخیابان «شارلوتنبرگ» روی داد.
جاده بوداپست در حال حاضر به طور کامل بسته شده و  پلیس در حال پاک سازی بازار کریسمس است. 
 پلیس برلین تروریستی بودن این حمله را تایید کرده و بر اساس گزارش برخی از منابع راننده این کامیون اهل لهستان بوده و پس از این اقدام تروریستی از صحنه متواری شده است. 
نیروهای پلیس تاکنون چندین مظنون را دستگیر کرده است 
پلیس برلین اعلام کرد در حال حاضر اطلاعات بیشتری از علت و جزییات این حادثه در دست نیست. 

 

داعش مسئولیت حمله به بازار برلین را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به بازار برلین را بر عهده گرفت.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز، گروه تروریستی داعش اعلام کرد که مسئولیت حمله به بازار برلین را بر عهده می‌گیرد.

 

پلیس برلین از بازداشت یک مظنون و کشته شدن یکی از عوامل حمله خبر داد/ افزایش کشته‌ها به ۱۲ تن

پلیس برلین تاکید کرد که جسد یک مرد لهستانی را در داخل کامیون که به بازار کریسمس در برلین حمله کرد کشف کرد، این در حالی است که تعداد کشته‌های این حادثه تروریستی به ۱۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش جماران، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، پلیس برلین در توئیتر اعلام کرد: مقامات امنیتی همچنین یک فرد مظنون را بازداشت کرده‌اند که احتمال می‌رود راننده کامیون باشد اما هنوز هویت او و تابعیتش مشخص نشده است.

پلیس برلین تاکید کرد که هیچ گونه احتمالی مبنی بر وجود خطر جدید که ساکنان این شهر را تهدید کند، وجود ندارد اما در عین حال احتمال تروریستی بودن حادثه حمله به بازار برلین را رد نکرد.

این در حالی است که مقامات آلمان از شهروندان این کشور خواسته‌اند که در منازلشان بمانند و در خصوص این حادثه شایعه پراکنی نکنند.

وزیر کشور آلمان نیز اعلام کرد که دلایل ادیده‌ای می‌تواند برای این حادثه وجود داشته باشد.

مایکل مولر،‌ شهردار برلین نیز گفت اوضاع تحت کنترل است. در این راستا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حمله مذکور با وزیر کشور و شهردار برلین رایزنی کرده است.

مقامات امنیتی آلمان افزایش تعداد کشته‌ها را به ۱۲ تن و تعداد زخمی‌ها را همان ۵۰ تن اعلام کردند.

 

منبع: فارس، ایرنا و ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.