'مایکل دنیل هیگینز' رئیس جمهوری ایرلند روز سه شنبه با حضور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، دفتر یادبود ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهور سابق کشورمان را امضاء کرد.

 

به گزارش جماران ، 'مایکل دنیل هیگینز' ضمن گرامی داشت یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی، مراتب تسلیت دولت و مردم ایرلند را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام داشت. 
رئیس جمهوری ایرلند پس از امضای دفتر یادبود در مصاحبه به شبکه 3 تلویزیون ایرلند گفت: روابط ایران با کشورهای غربی حائز اهمیت زیادی است و ایرلند نیز خواهان توسعه مناسبات با این کشور می باشد. 
وی همچنین ضمن ابراز خشنودی از توافق هسته ای ایران افزود: ایران کشوری مهم و در منطقه ای حساس می باشد و ایرلند از توسعه مناسبات با ایران استقبال می کند. 
جواد کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن استقبال و سپاسگزاری از حضور 'مایکل دنیل هیگینز ' برای امضای دفتر یادبود ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، با تشریح جایگاه و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی تهران برای توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری های فی مابین تاکید کرد. 
سفیر کشورمان همچنین در گفت وگو با خبرنگار شبکه 3 تلویزیون ایرلند به نقش و جایگاه آیه الله هاشمی رفسنجانی در تحولات داخلی و خارجی کشورمان اشاره کرد و بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و گسترش روابط و همکاری های بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد. 
دفتر یادبود به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در محل سفارت جمهوری اسلامی در دوبلین گشوده خواهد بود تا شخصیت های داخلی و بین المللی مقیم ایرلند آن را امضا کنند.
سفارت ایران در ایرلند علاوه بر گشودن دفتر یادبود و نیمه افراشته شدن پرچم، برنامه ترحیمی را روز جمعه در حسینیه أهل البیت (ع) در دوبلین برگزار خواهد کرد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه پس از انتقال به بیمارستان شهدای تجریش بر اثر بروز عارضه قلبی در سن 82سالگی در گذشت و پیکر ایشان روز سه شنبه به خاک سپرده شد. 

منبع :ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.